Vandring Blåhammarens Fjällstation

Hej!
För ett tag sedan nu så vandrade jag med sällskap ifrån Storulvåns fjällstation till Blåhammarens fjällstation.
Ibland kan det vara bra med karta för att pejla in läget.
 
 
Vandring igenom fjällen.
 
  
  
 
Vi valde att tälta så vi betalade serviceavgift för att få använda dusch och självhushållskök, har man tält har man eget rum kan man väl säga. Jag tycker personligen att det är ganska mycket pengar det handlar om när man ska sova i någon av byggnaderna där uppe.
 
 
 
Ryktet säger att den trerätters middag som serveras där skulle vara bra. Restaurangen var fullsatt och det är ju en bra början. Uppe på fjället så finns det inga konkurerande rörelser förutom självhushållsköket så det kunde vara en förklaring men jag kan säga att middagen var bra. Jag valde att köpa till ett dryckespaket till maten som var specialkomponerad till denna meny.
Meny enligt bild nedan!
 
 
Middagsdax!
 
 
Efter middagen serverades det förutom det sist nämnda på menyn även solnedgång till kaffet!
 
   
 
Natten var blåsig och på morgonen tilltog vinden. Vid Sylarnas fjällstation uppmättes vindhastigheten till 28m/s. Det var nästan så att man kunde luta sig mot vinden med ryggsäcken på ryggen!
 
Vandringen tillbaka blev som ni förstår blåsig och avslutades med lite regn.
 
Vandra tryggt!
 
/Kenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0