Nästan färdig

Hojt!

Idag så har jag kämpat vidare med mina sysslor och allt tar längre tid än vad man tror. Jag är så gott som färdig med undersökningen, snudd på. Det lär väl ta en halv dag till antar jag.

Ganska intressant ändå det där. Man får en ganska bra bild över vad saker kostar och vad man kan förvänta sig i prisväg.

Jag har i min jakt efter information fått pratat med en hel del olika individer och jag har varit på ställen som jag normalt inte går till. Flådiga restauranger, minder flådiga restauranger, inrökta bar, biograf, fik m.m.
Något som inte fungerar när man samlar information till undersökningar är att vara fullkomligt ärlig. Så fort jag uttrycker min lite för tydligt eller beskrivande så blir det genast stopp, alla slingrar sig och hänvisar till managern.

Det fungerar bäst att bara gå rätt på och ställa sina frågor, då hinner dom inte tänka och bara slänger ur sig det jag vill veta. Frågar dom något så är det bara att svara det dom vill höra och så går allt bra.

Tänk hur det kan va...

Det har sagts förut och kan sägas igen. Mycket här i USA är slitet.

    

Mycket av det man ser är att en del av bygganden används, kanske 20% och resten är i fallfärdigt skick. I den första bilden från vänster ligger en bar i markplan. Det finns tre våningar som knappt har ett helt glas i fönstren.

Märkligt då byggnaden ligger centralt. Den andra bilden från vänster är grannhuset och det ser helt obebott ut och det finns en tom lokal i markplan. Fönsterglasen är ersatta med playwoodskivor.

När jag gick förbi ett ställe (bilden längst till höger) kände jag lukten av blöt sunkig lokal. Ni vet den där mögel-lukten och surt trä.

Det är den nya eran med köpcentrum som har gjort det antar jag. Det samma händer ju i Sverige när allt fokuseras på samma sätt och utarmar dom gamla hedliga stadskärnorna.

Lite större städer klarar sig men mindre städer tror jag får det svårt.

 

Jag strosade runt och gick förbi The Times Tribune bygganden. 

    

Där såg jag en gammal tidningspress som jag inte har vetat om.

 

Och dom första tidningspressarna som var i montrar. Tänk vad lite man vet.

Vid den sista restaurangen som jag besökte berättade den baksluga servitrisen att det fanns bra deal på käk och att jag gärna fick sätta mig ner och samla den information jag behövde ur menyn.



Det var svårt att hålla sig och det blev hamburgertallrik med glass med grädde som efterrätt.

Endast $10.59, + dricks, ganska bra va?



Här är förfriskningarna som jag köpte häromdagen. Bud light med Lime. En riktigt god kombination men jag ska inte dricka något nu när jag käkar medicin så det får vänta.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: moath

sv: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir :)

Nej, man lär sig inte alls mycket i skolan. Jag går bara i åttan och man har inte data kunskap då.

Men jag har lärt med det mest från att prova min fram, testa ändra lite i kodmallen och stilmallen och se vad man får fram.

Har även tagit hjälp av www.designadinblogg.se - skit bra sida!

2009-09-07 @ 07:45:36
URL: http://jagharenrosacykel.blogg.se/
Postat av: Kenny

Va?!

2009-09-07 @ 13:28:30
Postat av: mor

Ja, du är ute och kollar runt i din ensamhet!!?? Ja det är riktigt, det är nog litet tråkigt nu, när de dina är här hemma.



mor

2009-09-09 @ 17:55:17
Postat av: Alexandra

Kenny, första kommentaren var till mig. Jag hade skrivit en fråga på hennes blogg, och hon svarade hit..

Va duktig du är med undersökningen!! Önskar att jag kunde hjälpa dig lite.

Undra var du hittade så där billig mat då. Tror jag ska ringa dig och prata lite. Saknar dig ju!

KRAM

2009-09-09 @ 22:29:55
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0