Modified work och gräsänkling

Hojt!

Idag så är det andra dagen jag är gräsänkling. Min fru och dotter har åkt till Svea rike för att träffa släkt, vänner och fira Isabellas 1 års dag. Det kommer bli ett bonuskalas då hon ska fira igen här i USA. 

Nu gottar jag mig i nyvunnen frihet då är frisläppt från ansvar och plikter.

Om jag ska vara ärlig så är det mest tomt.

Det var inget skoj att komma hem från jobbet, ingen öppnade dörren eller kom krypande på golvet.

Nåväl, två veckor går fort.

För ungefär en vecka sedan har jag varit på Modified work som det heter. Det innebär att jag har vissa restriktioner på vad jag får göra. I mitt fall så för jag inte lyfta saker som väger över en viss vikt och lite annat. Anledningnen till det här är att jag har gjort illa ryggen.
Det blir bättre nu när den tillåts vila och jag går och får behanlingar tre gånger i veckan. Nu har jag 1 vecka kvar på mig att läka sen ska jag väl för hoppningsvis vara tillbaka och kunna gå för 130% igen, det är vad vi hoppas på iallafall.

För övrigt så är allt som vanligt, SAAB rackarn krånglar lite och jag har köpt delar på internet. Det är skoj att ha något att göra fast det för vänta tills jag är friskskriven.

Idag så ska jag ut och bland annat försöka göra färdigt en kostnadsundersökning som min arbetsgivare i Sverige har skickat til mig.
Jag började lungt och lagligt. För att vara politiskt korrekt pratade jag med den ansvarige på dom olika affärerna som jag hade valt som offer men alla hänvisade min till regionskontoren för att dom skulle ta beslut om det gick bra att använda deras priser i undersökningen.

Samma visa var än jag frågade och när jag ringde fick jag bara prata med en telefonsvare.

Det är märkligt att allt ska vara så trögt och omständigt.

Så jag får vara korrekt en annan gång. Nu går jag bara in och tar det jag behöver och idag ska jag försöka slutföra allt. Som tur var så var jag tvingad att besöka några ställen där dom säljer förfriskningar....

Som sista etapp måste utsätta personalavdelningen där jag jobbar med min närvaro för att slutföra allt och det hoppas jag går lite smidigare än det jag hittills har stött på.

Vi avslutar detta inlägg med några extra rader för att ta upp er dyrbara tid med intet-sägande svammel, dravel och och lite annat skräp som egentligen inte tillför något vettigt eller överhuvudtaget inte har någon betydelse alls förutom att slösa er tid som ni skulle kunnat gjort något värdefullt med.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Marko

Tjena .. ! visst är det tomt , själv upplever jag samma sak , när tjejerna är i skolan o frun jobbar .. tomt är det , men jag har pigg jack russell kille som sällskap .. men den känner oxo att dom inte är hemma . Men sen när vi fulltaliga då blir det liv i luckan ..

2009-09-05 @ 19:32:39
Postat av: Widar

Hej

Ja friheten kan vara tom ibland, det vet till och med jag. Försökte ringa ikväll runt kl 21 svensk tid. Men det blev lite chatt med Alexandra istället.

2009-09-05 @ 21:07:50
URL: http://widarsson.com/blogg
Postat av: Alexandra

Hej älskling.

Vi saknar dig jätte mycket!!! Hoppas att du har det ganska bra utan oss ändå.

Ska försöka blogga lite jag med, men det får bli en annan dag.

Kram. Älskar dig!

2009-09-05 @ 23:12:24
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/
Postat av: Carola

Vad ska företaget med dom uppgifterna till?

Hoppas du har det bra där borta när tjejerna dina är här.

Tyvärr får vi inte träffa dom, vi har ju vattkoppor i huset. Men Tobias och jag får turas om att gå upp och hälsa på. Wille kommer på torsdag så han får kalasa nästa helg.



Ha det bra!!

2009-09-06 @ 10:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0