Ännu en vecka

Hojt!

Ännu en arbetsvecka har passerat. Jag har varit på utvärdering av min rygg och jag har en vecka till på mig att bli bra.
Doktorn ordinerade att fortsätta på samma sätt, käka anti-inflamatorisk medicin och muskelavslappnande på natten. Värme och stretching av ben och sätesmuskler.
Så jag har försökt att lägga mig tidigt för att passa på att ta igen lite sömn och få pillren ur systemet tills att man ska upp och jobba.
Kläderna känns lösare så jag har nog tappat lite vikt nu när inte min fru är hemma och föder mig.

Idag på jobbet fick jag höra lite mera "real life on a air craft carrier". Några har varit i det amerikanska försvaret och bl.a gulf kriget. Dom var mekaniker på en av dom många hangarskeppen, dom berättade lite om tekniken och nyckelkomponenterna som används vid inbromsningen av jaktplanen.

Intressant.

Visste ni att en oljeshejk dumpade olja ut i gulfen under kriget? Det ställde till det för många amerikanska hangarskepp. Vatten är en av nycketkomponenterna vid inbromsning av ett jaktplan....

Imorgon ska jag på kalas. Det blir väl inte så mycket mer än det.

Räcker bra åt mig, väl hemma igen så ska jag installera lite barnlås, plinka lite på gitarren, se på tv, äta och sen får vi se.

Det modigaste man gör nu så här på äldre dar är att lämna lyset på muggen tänt över natten.

Meningen som nu just läste är ett citat från en berömd rocksångare. Vem är det jag pratar om? Någon som vet?

Iallafall så verkar det gå bra i Sverige för fru och dotter och dom kommer ju tillbaka snart.

Så var det med det!

Det finns en förfrågan från en läsare om biodiesel och jag ska försöka göra ett utlägg om det snart.

Ha de!

Kenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0