Crankshaft position sensor

Hojt!

Jag är innerligt lycklig att vi behöll saaben, vad skulle man annars ha gjort?

Saaben har ju varit lite nyckfull och det senaste som hände var att hon inte ville gå alls. Hon startade och jag kunde köra till jobbet. Om jag åkte en extra sväng började det bli problematiskt. Symtomen var att om motorn blev för varm stannade den eller gick väldigt ryckigt.

Efter ett tag kom ett felmeddelande som pekade på en lägesgivare i motorn.

Jag googlade detta på nätet och symtomen stämde in på det som hände med bilen.

Tydligen så expanderar lägesgivaren då den värms upp och efter ett gäng år är det utsliten och fungerar inget mer.

Så näste steg var att hitta en givare. Den lokala bildelsaffären ville sälja mig en för 161 dollar. Saab ville ha något liknade och 75 dollart i timmen för att utföra jobbet.

Kul kul.

Som tur va så hittade jag en givare på nätet för mycket mindre än det med frakt.

Den kom efter ett par dar och så här såg den ut.



Och här sitter den monterad på motorn



Eftersom jag har lite krångel med ryggen var det en kollega på jobbet som hjälpte mig med bytet och det gick bra. Det är ju inte mycket plats runt motorn.

Nu går hon som en dröm igen!

Ha de!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Marie

Underbart! Hoppas ni slipper ha mer krångel med bileländet.



Kram!

2009-11-17 @ 22:32:05
URL: http://quinitha.blogg.se/
Postat av: farmor

Tur att du kan bilar och har goda vänner. Hoppas bilen håller nu tills ni far hem till Sverige



kram mor

2009-12-25 @ 22:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0