Nu var det länge sen sist

Hojt!
Nu har det gått så lång tid sedan jag publicerade något att jag nästan känner skam. Det har inte varit tid till något annat än bara jobba och göra det nödvändigaste hemma.
Det har varit närmare 30 grader nu dom senaste dagarna och det är ju skönt, lite för varmt när man ska jobba men det är ju synd att klaga. "Synd" är ju egentligen något helt annat men det får väl gå för den här gången.

Iallafall har det varit stoppvecka på jobbet och det har blivit en hel del timmar och jag är öm i kroppen efter allt slit, stundtals har det varit skapligt skoj och stundtals inte alls ska jag villigt erkänna.

Appropå ingenting så borde jag gå till tandläkaren. Det är inga hål eller ömmande tandhalsar utan bara underhåll.

Här i landet för dom befriade örnarna så är det lite si och så med hur dom går till tandläkaren. Många har hela tandrader ersatta med löständer och på vissa andra så gapar stora tomrum mellan några enstaka bruna tänder.

Inget skoj alls att se. Det skulle vara bra att försöka undvika en sådan situation.

Jag gruvar mig lite bara för att vi har hört att tandläkarna här är ivriga näringsidkare och då man väl går dit så hittar den rackarn så mycket att göra så man blir ruinerad.
Först så kan man få en rekommendation att byta ut gamla lagningar, dra friska visdomständer och annat skoj. Han tycker säkert att mendans man ändå håller på så är det ju faktiskt så att han känner en bra kirurg som har bra deal nu på rekonstruktiv kirurgi och det kan vara läge att snygga till sig lite eftersom man har ett fult utseende. Är man ändå inne och rotar så är det väl lika bra att genomföra en hjärntransplatation för att en gång för alla för att få bukt med den här dummheten som man lider av.

Och om man ändå har gått så långt och kommer att ligga nersövd en period av sitt liv är det ju lika bra att passa på att göra fettsugningar, diskbrocksoperationer, byta ut knäleder och skulle det dyka upp något mer på vägen så är det ju lika bra att åtgärda det å.

Den ivriga näringsidkaren avslutar med att räcka fram några dokument, det är mest formalia och lite om att avsäga sig rätt till att stämma och sånt.....

Jag tror att jag väntar med att gå till tandläkaren tills vi har kommit hem.

Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Maria

haha, ja kanske bäst det, så du inte ser helt annorlunda ut för att du vart till tandläkarn =)

2009-05-24 @ 15:19:46
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-24 @ 15:24:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Spünst

Ja håll dig lugn. Eller prata med min mor... ;-)

2009-05-24 @ 16:23:33
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: mor

Det låter som en bra idé att vänta tills du kommer hem till gamla Sverige.

Jag ska i alla fall betala lite för din gamla Amazon. Så du kan vara lugn. Det är den lilla summan för att du får ha den i registret.

kram mor

2009-05-25 @ 23:24:05
Postat av: Alexandra, Kenny & Isabella

Tack mor! Du får säga vad jag blir skyldig.

2009-05-26 @ 02:38:24
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0