Svensk frukost

Hojt!
Idag masade jag mig ur snarkofagen lite före fru och dotter och hade en svensk frukost. Det kan man kosta på sig en regnig söndagsmorgon.
Det blev gröt med lingonsylt, svensk rågrut med hushällsost. Jag tror jag rundar av det hela med en kopp svenskt kaffe.

Igår medverkade vi i Earth Hour. Släckte alla lampor och eldade ljus. Man märkar hur beroende man är av elektrisitet och vad bra vi har det med alla bekvämligheter.

Nu på morgonen tittade jag på TV och den där Gör-Det-Själv kanalen. Dom visade en bordssåg som kunde detektera om man skulle råka kapa sig i fingret. Sågen stannade på en tio tusendels sekund och bladet drogs in i bordet lika snabbt.

Det var ju bra!

Kenny



Kommentarer
Postat av: Spünst

Och jag åt amerikansk middag idag, på Gyllene måsen ;-)

2009-03-29 @ 19:31:39
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: mor

Vi glömde faktiskt att släcka lysena. Dumt av oss. Jag var hos en arbetskompis på inflyttningsparty och funderade inte så mycket på det. Och såg faktiskt inte heller om det var någon som hade släckt ljusen i grannskapet heller.



mor

2009-03-31 @ 11:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0