Röd sol

Hojt!
Idag har min fru fotograferat solnedgången. Det ser trevligt ut.

 

De var ju fint.

Till helgen ska vi på en hemma & trädgård mässa. Vi ska kolla in vad det finns för grejer i USA för sånt.

Idag har det varit en händelserik dag på jobbet. När det inte händer så mycket här hemma så får man tråka ut er med jobbsnack.
Så, nu när man är dagtidsräv i några veckor är dagarna fyllda med projekt och annat som man inte verkar hinna med.
Så idag skulle jag byta ut några takhängda värmare. Ett litet projekt, kan man tycka.

Först skulle jag göra ett funktionstest och det slutade med ett rökmoln som triggade brandlarmet. Hela byggnaden blev utrymd och vi bestämde koppla ur lamet medans jag härjade vidare.
Värmarna var så fulla med olja och skit så det blev kraftig rökutveckling, jag ställde ut dom utanför byggnaden och kopplade på full effekt. Det rökte skapligt och efter ett tag var all olja urbränd.
Jag känner att jag nu har bidragit med min del till den globala uppvärmningen.

Till slut var värmarna installerade och vi hade värme med lite smak av olja....

Det var det, egentligen tycker jag att det har varit en ganska givande och rolig dag. Jag tycker det är intressantare att jobba när man har lite mothåll.

Bränn på!

Kenny

Kommentarer
Postat av: mor

Det är klart, mycket skit fastnar väl under årens lopp, så jag är inte alls förvånad.

Jobba på

kram mor

2009-01-24 @ 16:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0