Måndag

Hojt!
Äntligen måndag eller vad man ska kalla det och idag var det bara "kort" dag, 8 timmar kändes som en kort dag då man är van vid 12 timmars.

Jag har inget skoj att skriva om idag, vädret har vänt till det mildare efter en tid med förvånansvärt kallt väder. -17 grader celsius som kallast.

Nu när det har blivit varmare värkar saltet som aldrig förr och det är som en blandning av bitvis vit asfalt (av salt) och mandelmasseliknande smörja som man för köra runt i.

På jobbet frågar mina kollegor ganska frekvent om jag trivdes förra veckan då det var så kallt, det är väl som en värmebölja i Sverige. Som vanligt så svarar jag att jag tycker verkligen om när det är kallt och saknar den där bestående kyan som håller i sig i några månader. Det bästa med kylan är att det håller dom skandinaviska myggen lugna.
Dom är förresten så stora att vi slår ihjäl dom med olika tillhyggen, torkar dom och använder dom sen som pallar.

En fin sommardag kan man med öppen hand slå igenom isen på sjön och håller man på ett tag kan man få upp så mycket is så man kan bada.

Mm, så det kan va...

Kenny

Kommentarer
Postat av: mor

Trodde de på dig?

mor

2009-01-21 @ 12:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0