Gammal gubbe...

Hojt!
En bekant sa en gång till mig att plötsligt kommer du vakna upp en dag och då inser du att du har blivit gammal. Det första du kommer fråga dig är: när hände det här!?

Det kändes så häromdan, eller jag kanske ska säga att det har liksom smygit sig närmare och jag har sett det i ögonvrån men ignorerat det trorts det är ett svårslaget faktum.

Först så är man inte längre yngst på jobbet, dom fyller på underifrån och en annan känner av ömma knän och taskig rygg.

Jag ska ju erkänna att jag har gått ganska regelbundet på gym ett tag och som jag nu kanske borde säga, när jag "var ung" så brukade jag få vänta medans någon körde färdigt benböj eftersom jag behövde vikterna när jag skulle köra bicepscurl.
Nja, inte riktigt men det kanske finns någon där ute som kan känna igen sig att det gick att köra hur hårt som helst till ett muskelfäste gick av eller nåt.

Häromdagen så var jag åter på gymet och även fast jag bara hade mormorsgympa fick jag ont i ryggen och blev stel.

Vi gör inte så mycket nu heller, sitter mest hemma, fast det gör inget. Vi har ju vår dotter att ta hand om och det är ju en hel del. :)

Åldras lungt!

Kenny


Kommentarer
Postat av: morfar

Vänta bara när du fyller 50..........Då du...

2009-01-28 @ 08:19:28
Postat av: mor

Usch, vad du pratar, vad ska jag säga då?? Är snart 60 och känner mig som 17. DET DU! Kom igen, när du är 60, hi hi



mor

2009-01-29 @ 12:11:06
Postat av: Daniel Damm

På våren brukar jag skotta ut snö från gräsmattan ut på vägen för att den skall smälta fortare. Gubbigare än så går det inte att bli...

2009-01-30 @ 10:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0