Här i USA

Hojt!

Det är ju mycket skiljer sig från Sverige här i USA. En sak är att dom ställer in skolan om det kommer lite snö eller om det är -10 grader. Om det kommer 5 cm snö stannar nästan allting. Folket kör bilarna i 10km/timmen och alla blir överraskade av halkan och glider ut i korsningar och hamnar i diket.

Annat är det i Sverige. Tyvärr så är det ju lite si och så med plogningen i södra Sverige men det har vi överseende med bara vi vet att folk har vinterdäck. Det är ju lag i Sverige men inte i landet för dom fria.

Jag kommer ihåg hur det var när jag var liten. Jag gick 3 km enkel väg till skolan varje dag oavsett om det var regn, snö, varmt eller kallt. Det fanns en regel och den var att om det var varmare än -30 gick jag själv, var det kallare så gick mamma med mig.

Kenny

Kommentarer
Postat av: Spünst

Du är hårdhudad... ;-)

2009-02-21 @ 09:43:48
URL: http://www.kroppsdelar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0