Kostar pengen gräs...

Hojt!

Efter vi har njutigt av den svenska tillvaron i några dar har den gett oss en bitter eftersmak. Allt är ju så dyrt! Varje gång vi handlar mat springer det iväg 250-300kr och då är kassen knappt halvfylld. Märkliga värld. Lönerna borde ökat med 10% för att följa prisutvecklingen.

Vi kommer att svälta ihjäl när vi flyttar hem....

Mat affärer har ju alltid varit bra för ägarna. En butiksägare i Gästrikland sa en gång att han skulle kunnat sänka priserna med 20% före moms och ändå göra en god affär. Men alla andra butiker ligger ju så högt i pris så varför ska jag sänka!?
För att fortsätta på den här linjen så är det ju flera butiksägare som sålt iväg sina butiker och pensionerat sig som miljonärer. Dom flesta framgångsrika företagare gör väl något liknade iofs.

Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: mor

Ja du, det är ju inte billigt, så det gäller ju att handla så ekonomiskt det går. Jag har ju märkt att jag får mer för pengarna, närjag handlar på Lidl. Samtidigt så handlar jag där kritiskt, handlar inte allt där. För de har ju massor av halvfabrikat. Men frukt och grönsaker, kaffe, pålägg, kött, fisk, limpa handlar jag ofta. Jag får nästan det dubbla för pengarna där, än när jag handlar på ICA eller COOP.



Mor



2009-04-20 @ 08:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0