Seattles best coffee

Hojt!
Vi besökte en bokaffär som heter Borders och där provade jag deras kaffe och min fru provade varm choklad. Vi har fikat där förut så det var inget nytt iofs.
Borders säljer ett kaffe som heter Seattles best coffee. Det är från Seattle och har anor från sent 60-tal. Det är ett kaffe med lite smak i faktiskt.

 

Jag åt en Brownie med marshmallows och min fru åt en kaka med chokladbitar.

Det fina med Borders är att man kan plocka en bok eller tidning ur deras sortiment och läsa medans man fikar. Jag läste en klättertidning som hade en artikel om klippklättring i Bohuslän.
Jag ska erkänna att jag hade en ganska dålig dag den där dagen och efter några stycken i artikeln så kände jag för att ta första bästa plan hem. Man har väl sina stunder och det har varit drygt ett tag nu.

Det är otroligt vad mycket tid som går åt att faxa information till olika ställen om vår försäkring och för en tid sedan fick vi en räkning på $2120 för läkarbesök relaterade till min frus graviditet. Så efter ännu ett par samtal fram och tillbaka har det ordnat till sig. Man skulle kunna skriva mycket om det här men jag slutar här. Många av USA's medborgare skulle göra vad som helst för ett välfärdssystem som Sverige har.

Min pappaledighet i USA är något som kallas "Family and Medical Leave Act" och innebär att jag få upp till 12 veckor ledigt utan lön för att vårda vårt då nyfödda barn. Man måste förbruka sin semester först och sen blir resten obetalt.

Två veckor obetalt är nog det mesta många klarar av så det blir inte så mycket till ledigt.

Roligare kan man ha. Vi var ju ganska förberedda på det så det underlättar ju en del.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Svärfar

Jag ser det i en arbetsgivares sida att all ledighet kostar pengar för ett företag,och att den höga välfärden är i bekostnad av höga skatter för alla i sverige,men som det ser ut i svedala nu,så är vi snart som i usa,har du inga pengar så kommer du ingenstans,det är mer o mer försäkringar här oxå.Kämpa på,ni kommer bara ihåg dom possitiva sakerna när ni väl är hemma. Ha det bra vi hörs av..

2008-09-17 @ 08:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0