Bullar & mat


Japp, igår så bakade jag bullar. Det var jätte gott. Bakade bara på halv sats, för jag har knappt nån plats kvar i frysen. Så nu får Isabella ta och komma så att vi kan få lite besök som vi får bjuda på fika så att det minskar i frysen ;)
Fast iofs så vet jag att det kommer att gå åt en del fika när vissa personer kommer och hälsar på om ca 3 veckor. Nån som känner sig träffad?
Ja, jag tycker ju bara att det är skoj att baka, så om det skulle ta slut så bakar jag gärna mer!




I tisdags så gjorde jag jätte god middag! Jag slog på stort och gjorde porterstek. Det är ju bara såå gott. Jag tycker verkligen om "kött, potatis och sås-rätter".
Passade på att göra middagen lite extra mysig genom att vika servetter och tända ljus. Blir nog inte så många mer sånna här middagar framöver.


En annan maträtt som jag är väldigt förtjust i är våfflor (fast det är väl nästan klassat som dessert...)
Vi har varit och ätit på Waffle House ett par gånger nu de senaste veckorna. Väldigt gott båda gångerna.
Så här såg mina tallrikar ut:

   


Mmmm, va gott.
Nu när det blev så mycket mat-prat så blev jag ju hungrig. Dax för lite tidig lunch tror jag!
(Klockan är bara strax efter 10 på förmiddagen)

Ha de!


/Alexandra



Kommentarer
Postat av: Britt-Inger (mormor)

Fina bullar du har gjort ,hoppas det finns nå kvar tills vi kommer ner

2008-09-26 @ 17:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0