Grundkurs i att köra motorcykel

Hojt!
Igår närvarade jag vid en motorcykelkurs som "vägverket" i pennsylvania står för. Kursen är gratis och vänder sig till alla som har eller vi ha körkort på motorcykel. Tanken är att sprida kunskap och göra det säkrare i trafiken.
Bra ide och ett fint initiativ.
Kursen är två teorikvällar och fyra tillfällen med köring på bana. Om du klarar alla prov, teoretiska och praktiska räknas detta som en uppkörning och du får ditt motorcykelkörkort.. Kursen började med en teorikväll med frågor och diskussionsgrupper.
Det är alltid skoj att blanda sig med urbefolkningen och så fort man öppnar truten så utmärker man sig. Innan jag åkte ner funderade jag på vilken strategi jag skulle välja med tilltugget som skulle inmundigas under lektionen. Väljer man att dricka vatten och äta frukt som ska vara bäst under den tidiga delen av lektionen blir man även där ensam i skaran. Amerikanare glider oftast omkring och dricker Cola och äter godis. Skulle man välja att ha fruktstund och dricka vatten och dessutom som i mitt fall ha "heavy swedish accent" blir man ut-tittad som en apa på zoo.

Så jag gick den gyllene medelvägen och drack is-te och åt powerbars.

Jag skulle ha gjort det här tidigare men det har inte blivit av.

Så, det ska bli skoj att få köra lite.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Faster Marie

Utittad om man äter frukt o dricker vatten? Vad löjligt!

Ät din frukt du brorsan - skit i dessa korkade amerikanare...

2008-10-06 @ 19:52:59
URL: http://quinitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0