Vilodag

Hojt!
Idag så har jag haft vilodag från garaget. Jag har jobbat, köpt en till del till Saaben, tränat och slumrat i soffan. Dagen flög förbi och nu är det dags att krypa ner i lus-asken igen.

Imorgon får det bli en returmatch med den silvriga besten.

Sandvik ska säga upp många personer. Så det känns ju lite trist. I Sverige jobbar man ju efter regeln "sist in först ut", här i USA ser man lite annorlunda på det. Här finns inga regler och det är andra faktorer som spelar in. Som till exempel så kan en sjuk anställd få gå eftersom det är ett hinder för företaget, eller så kan en som varit vid företaget lång tid och tjänar en relativt bra lön få gå eftersom det är en stor kostnad.

Hur det är där jag arbetar vet jag inte, vi får väl se.

God natt!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Carola

Men ska dom säga upp hos er också (I USA), eller är det dom länder dom skriver på Aftonbladet?

Man undrar ju vad som händer i Svedala, det verkar gå dåligt överallt nu.



Lycka till!!!



Carola

2008-11-21 @ 09:53:13
URL: http://familjeneldhhammarström.blogg.se/
Postat av: Kenny

Ingen vet något än men dom har sagt 900 i Sandviken och 140 Hallstahammar, det blir 1040 i Sverige. Totalt 1500 personer så det betyder 460st utanför sverige, vi får väl se.....

2008-11-21 @ 11:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0