Påsk och skylt till hojen

Hojt!
Vi har haft det bra över påsken och det hela förlöpt lungt och kontrollerat med några enstaka middagar och lite godis. Det märks att man börjar bli gammal och inte orkar med så mycket längre :)

Vi gav oss ut i skogen och samlade kvistar till påskriset. Det finns ingen sån tradition här i USA och man får ju naturligtvis frågan, var kommer denna tradition ifrån? Det pinsamma är att man har ju inte riktigt koll. Vi svarade bara: Nä, man gör så...... (man måste ju klämma in lite svensk Robert Gustavsson humor i den amerikanska tillvaron) Jag skulle ju kunna forska om det men jag är för lat :)



Igår åkte jag ner till Title & tag i Clarks Summit med motorcykeln för att transferera registreringsbeviset från state OHIO till PENNSYLVANIA och för att få en registreringsskylt. När man köper ett fordon i annan stat fungerar det ungefär som att importera. Här i staterna måste man åka ner och få en skylt efter varje fordonsköp och göra lite pappersarbete. Det är naturligtvis avgifter assosierade med detta. Sist men inte minst måste man betala försäljningsskatt på köpet och göra en besiktning. Besikniningen måste utföras inom 10 dagar och det gör man hos en auktoriserad verkstad. Har hört att det ska kosta $8. Det är inte så farligt iallafall.

 Bilden är ej komplett och det saknas en bokstav och en siffra.

Jag har åkt hoj två dagar i rad nu, tankat i mera 93 oktanig soppa (93 är hösta som går att få på macken :) ) och blåst ur allt gammalt vinter baggel ur motorn. Hon går bättre men det är något ändå. Det finns en plomberad justering på förgasaren som kanske behöver justeras något. Ska prova det lite senare efter jag har studerat ingreppet i detalj.

Sen så jobbar jag nätterna igen. Har varit en plågsam procedur den här gången. Har känt mig bakfull, spyfärdig och det har smakat eter i munnen. Inget vidare men och det blir lättare nu när jag vänt dygnet.

Iallafall så ska vi åka ner till gymet igen och blåsa ur kroppen igen. fick träningsverk efter förra passet och det har nästan försvunnigt nu.

Live to ride, ride to live ;)

Kenny

Kommentarer
Postat av: Mor

TA DE LUGNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I TRAFIKEN MED HOJEN!!!!!!!!!!

2008-03-27 @ 09:12:20
Postat av: Anonym

TA DE LUGNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I TRAFIKEN MED HOJEN!!!!!!!!!!

2008-03-27 @ 09:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0