Besök i Easton

Hojt!
Idag efter jobbet så åkte vi (min fru, jag och min mor som är på besök) till en stad som heter Easton, efter en och en halv timmars körning var vi framme vid den restaurang som vi hade bestämt träff med en avlägsen släktning som mor har haft kontakt med en längre tid via e-brev. Herrn var släkt med min morfar i 5 generationen.
Restaurangen hade utsökt mat och priset var därefter....

Easton, Allentown och Bethlehem är städer i regionen Northhampton County och ligger geografiskt mellan New York och Philadelphia. Dom har ett förflutet i tillverkningsindustrin och Binney & Smith i Easton har berömd leksaks och krit tillverkning "Crayola". 1999 hamnade företaget på den berömda "National Hall Toy of Fame".
Varje år produceras 3 bilioner kritor.

The colors in the 8, 16, and 24 packs. 

Crayola är ett registrerat varumärke och är en variant på det engelska ordet crayons som är krita.

Ha de!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Monica

Hejsan hejsan på er "amerikanare" ! :D
Tänkte bara höra ifall mitt brev kom fram me korten på barnen? Tråkigt om det kommit bort...
Hoppas ni har det underbart och ta hand om er!
Ni är saknade här i Sverige! Iaf av oss i Göteborg :)

Kramar från Monica, Kevin och Gabriel!

2008-03-05 @ 08:09:59
URL: http://fylligrockbrud.blogg.se
Postat av: Lillasyster Marie

Jaså? Vilken träffade ni då, av alla våra släktingar där? ^^

2008-03-06 @ 09:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0