Tänka att bara jobba halvtid...

Hojt!
Arbetstidslagarna är ju lite olika i Sverige och USA. Som exempel så finns det en gräns på hur långa skift man får arbeta. Denna begränsning säger att man bara får jobba 16 timmar i sträck och tillkom efter en olycka då en anställd jobbat länge. Det kan ju verka rimligt, man kanske ska tillägga att det är den enda begränsningen och du får jobba precis alla dar om året om du vill.
Jag är för närvarande inne på min trettonde dag idag och veckorna ligger på 70-82 timmar. Om sex dar får jag ledigt en helg och sen börjar det om igen med en 12 dagars period igen. 

Som min far skulle ha sagt: det biter inte på en härdad kropp :)

Arbetsgivarna biter sig själva i svansen då dom tror att folk kan jobba hur som helst. Ibland så är inte folk så pigga. När vi kom hit och var van vid svenska viloregler blev det en chock med alla timmar. Till viss del så vänjer man sig vid det mesta.

Jobba på!

Kenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0