En fungerande Saab, igen....

Hojt!
Igår hade jag privileget att få skruva med våran Saab, igen. Jag beställde en soppapump från nätet för $120. En reservdelsbutik i byn där vi bor erbjöd sig att sälja en komplett enhet till oss för $460. Den skulle levereras nästa dag. Nja, jag blev inte så sugen på det...

Det är ju faktiskt halva nöjet med Saab att man får skruva och krångla hela tiden :).

Pumpen sitter under baksätet och den är inte för otäck att hålla på med.

   

Pumpen är den lilla delen som har en röd hatt på sista bilden. Resten är bara plast, silar, gummibussningar och tankmätaren.

Så, tills den går sönder igen....

Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej hoppas allt är bra med er! Hörde ett ordspråk om SAAB en gång: Se Alla Avundsjuka Blickar.

2008-07-16 @ 22:11:50
URL: http://veronika.filosoferar.se
Postat av: Kenny

:) Jag har hört ett annat ordspråk:



Sälj Aset Annars Byt



Det kanske passar halvbra för oss :)

2008-07-17 @ 06:52:21
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se/
Postat av: Svärfar

En saab ägare kommer till himmelen för han har ett helvete på jorden.Det är tur att du kan skruva själv.Beundrans värt att du orkar.

2008-07-17 @ 09:21:24
Postat av: Spynst

Du är en klippa på att skruva. Du och meka med bil brukar oftast sluta med att det blir bra :-) Själv är jag rätt så feg så att meka. Men våran saab funkar bra än så länge.

2008-07-17 @ 13:47:45
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: Mor

Hoppas du får till den nu då, åtminstone tills lillan kommer. Men det är ju bra om den fungerar innan dess också

2008-07-19 @ 22:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0