Drygt ett år har passerat.

Hojt!
Eftersom ett år har passerat hade jag tänkt att summera och försöka förmedla det som hänt.
Det finns ju mycket som man skulle vilja och kunna skriva. Ämnet kan bli för komplext att förklara, för personligt eller vara olämpligt att skriva om.
När att det här är över kan man då lugnt säga att man slipper iallfall fundera på hur det skulle kunna vara om vi inte hade provat att flytta till och bo i USA. Hela den här vistelsen tycker jag hittills har gett så mycket som jag aldrig har kunnat föreställa mig. Tyvärr så är det inte bara positiva saker som händer och man får ta det onda med det goda. Det är märkligt hur saker förändras i livet. Som det ser ut nu så bergriper jag inte var tiden tar vägen. Snart (när nu det blir) så sitter vi på planet hem och stirrar apatiskt i stolryggen framför oss och undrar hur det kunde gå så fort och vad gamla barnen blivit.
Jag har hört att när barnen blir 20 lugnar det ner sig och man får tillbaka fritiden. Vi får väl se.
Det mest positiva med den här USA grejen är att man överraskas med sånt som man inte hade en aning om. Det är inte föränn det händer som man verkligen förstår och inser hur saker och ting är.
Det mest negativa är priset man betalar när man kommer ifrån släkt och vänner. Det är inte så lätt att ta igen det som gått och det man missat. Jag känner också en saknad av att aldrig få slå ner tältpinnarna så djupt. Det blir aldrig definitivt utan alltid på väg någonstans, alltid tillfälligt i väntan på något annat.
 
Jaha, vad gör vi nu då?

 
Det är bäst att jag försöker lätta på stämningen med att förmedla en amerikanks vers. Denna använder man när man t.ex. tar en snaps.

Over the lips and through the gums, look up stomage, here it comes.

Kan väl liknas med en svensk snapsvisa.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Marko

Det där tål att fundera både 2 och 3 gånger .. min äldsta flicka blir 15 år snart och det känna fortfarande att det var "igår" när vi kom hem från bb med henne .. Den mogonen kommer jag aldrig att glömma , jag visste då att vårat liv aldrig kommer att vara sig lik nå mer , så här i efterhand kan man konstatera att hur barnet "uppfostrat" mig oxo ! Vi numera 2 härliga tjejer i våra liv .. ja jag har ju 3 .. min Hustru oxo .. ! Lev livet " för denna dag kommer aldrig tillbaks "

2008-07-06 @ 06:02:58
Postat av: Lillasyster Marie

Jadu, bror. Det är bara och fråga mor om hon fått mer fritid ^^

2008-07-07 @ 18:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0