Vår?

Hoj!
Det har varit vårväder några dar nu. Lite kallt men solen värmer och man ser smältvatten och gräsmattor igen. Vi kommer att ha snöoväder och kallt igen men det är nästan så man får vårkänlsor.

   
   

Bilderna är från Downtown Clarks Summit.

Jag har varit på ett till blodtryckstest och det var inget bra den här gången heller. Nu lär jag väl gå till doktoreländet. Så jag ringde till dom idag och det är bara att komma in utan att boka tid och en sköterska sköter provet. Ja ja, och så ska jag inte stressa upp mig, sköta mig och allt det där. Det viktiga är att man lever på strömgräns och kolar av direkt när den dagen kommer. Att leva på halvfart känns ju som att dra av ett plåster långsamt.
Jag har ju lite taskiga gener att brås på när det gäller hjärtat men det biter inte på mig :)

Faktum är att en läkare har tydligen sagt att det bästa mot hjärtproblem är att välja sin föräldrar med omsorg. Det är ju lite svårt men ändå ett bra hälsotips.
Motion, viktnedgång och massa annat ska ju vara bra får sånt här.

Idag har vi bokat tid att besöka en svensk som bott här i 14 år. Det har talats något om köttbullar med mos och lingosylt. Det går ju inte att motstå :)

Fridens!

Kenny 


Kommentarer
Postat av: Jonas We

Tja! Igår fick vi 1 dm snö. Du få ta det lugnt. Vill ju leka med dig några år till :-)
3 timmar träning per vecka skull visst ge en 10 år yngre kropp, så satsa på det. De är trist om man är 30
och har kropp som en 98-åring ;-)

2008-01-31 @ 18:09:52
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: Lillasyster Marie

Hm, synd brorsan.
Du får träna lite oftare, ut och gå och så, så kanske det blir bättre.
Lycka till - kram!

2008-01-31 @ 18:56:16
Postat av: Mor

Tycker du ska börja äta omega-3. Om inte annat är det lite blodförtunnande, och blodet rinner lättare. För övrigt, så vore det nog bra om du kunde får bort lite nattjobb. Jag tror att du känner lite stress över det, eller hur?
Stress är ALDRIG BRA, om du har anlag för högt blodtryck. Min far hade lite högt också på äldre dar vet jag.
Tror det finns lite såna anlag på min mors sida också.
kram mor

2008-02-01 @ 18:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0