En riktig hobby

Tjo!
Vi har fått förstärkning av ännu en förmåga på jobbet och det visade sig att det var en rolig prick. Jag tror att vi kommer at komma bra överens och han verkar ha tillräckligt sjuk humor för allt ska flyta på :)
Amerikanare har en egenhet att vara hiskeligt verbala och det är viktigt att berätta hur bra man är. Det är något man hela tiden får sitta och lyssna på och jag brukar låta dom hålla på.
Efter allt detta var sagt lättade det något och vi kom in på hobbysar och sånt. Han berättade att han var inresserad av medeltida saker och att han byggde sina egen slungor och andra medeltida vapen.

Så han berättade att han och ett gäng andra medeltid intresserade gubbar hade riggat upp en jätteslunga i Pittsburgområdet och denna gång hade dom laddat slungan med bagels och dom sköt med god repeterbarhet över floden in i ett grönområde.

Varje år i Augusti har dom en stor sammankomst norr om Pittsburg där flera tusen personer klär sig i medeltida kläder och byter grejer med varann och avslutar det hela med ett jätteslag på ett fält där alla deltar och slåss med svärd och sköldar.

Det är vad jag kallar en riktig hobby :)

Kenny

Kommentarer
Postat av: ERIK

GRATTIS önskar erik och katrine

2008-01-11 @ 09:13:59
Postat av: Christina L

En dag sent - men stort grattis ändå!
Har hört talas om sammankomsten i Pittsburg. Hade en fotgraf här för några år sedan som visade urhäftiga foton från stället. Alla foton var röd/brun tonade och såg gamla ut!
Krama frugan från Nevskij och mig.

2008-01-11 @ 14:15:55
Postat av: Lillasyster Marie

Oh, shit! Fan vilken cool hobby!
Medeltiden var en underbar tid. Jag förvånas inte att han är så inne i det! :D
I really like that dude...:D

2008-01-11 @ 17:38:40
URL: http://www.quinitha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0