En förmiddag

Tjo!
Eftersom jag jobbar eftermiddagspassen den här veckan brukar det bli lite gjort. På något outgrundligt sätt springer förmiddagarna förbi utan att ha åstadkommit något. Idag har vi iallafall åkt ner på stan och lämnat in en blyertsteckning som min syster ritat på inramning. Det var 60% rabatt på hela ordern men det blev ändå nästan 84 dollar med skatt och allt.
Rammästaren beskrev hela preceduren och de material som användes och vi var väl inte riktigt med på allt. Vi beslutade att gå på det som han rekomenderade. Det såg ju bra ut, det svåra är att föreställa sig hur det kommer att se ut när det är färdigt. 
Dom kommer att använda ett superglas som används på museum och som inte förändras och inte tillåter att teckningen gulnar eller förändras.

Vi får väl se...

Bilen hade för en stund ett lager av lera på sig och det tvättade jag av på en biltvätt nere i Clarks Summit. Man fick betala med quarters och det fanns en hel massa alternativ man kunde använda. Varm högtryckstvätt med tvättmedel, utan tvättmedel, däckrengörning, vax, rosa skum som man applicerade med en sopborstliknande borste med mjuka strån. Det luktade och smakade hubba bubba. :) Jag provade allt, man måste ju utforska.
Det gick åt en hel del quarters men totalen motsvarar nog en hallhyra i Sverige.

Så nu ser hon lite bättre ut och jag ska köra en lite omväg till jobbet för att slippa lersprutet.

Kenny

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Marie

WEEE! vad glad jag blir!
Hoppas att tavlan kommer blir bra sen när ramen är på och allt :D

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ÄNNU EN GÅNG BRORSAN!

2008-01-10 @ 22:35:00
URL: http://www.quinitha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0