770 miles och 16 timmar senare.....

Tjo!
Idag besökte vi ett litet samhälle i Ohio som hette Masillion. Visade sig vara ett ganska fint och trevligt ställe. Vi åkte 06.30 från Clarks Summit och landade hemma i garaget vi 22.30. Vi hade en inbjudan om att åka skidor i Elk mountain idag men det får bli en annan gång.
Det blir enformigt att köra motorväg hela tiden men det går bra. Vi har vant oss vid sträckor nu (770 amerikanska miles (ca 123 svenska mil)) och det  berör oss inte så mycket. Vi hade en incident efter vägen och vi hade tur som klarade oss.... Efter 100 miles stannade vi för att tanka och då vi åkte ut på vägen igen fick vi sladd på bilen och vi använde hela vägbredden innan vi fick ordning på kasten. Några hundra meter senare såg vi en bil i diket och ett tillknycklat räcke.

Så förutom det var det en lugn tripp med några mat och raststopp.

 

Så efter ett antal timmar efter motorväg som såg ut såhär..

        

Vi anlände till resans mål som var det här stället...



Och efter ett besök och lite babblande så åkte vi därifrån och så tankade vi bilen, igen...

   

Det är alltid roligt att åka på en liten lördagstur, en Harley är ju fint de å :)



Hemma med halmen.

God natt!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Widris

Är det där på riktigt?

2008-01-27 @ 10:28:02
Postat av: Mor

Jag börjar undra också, är det på riktigt, eller???
Förresten, efter jag hade läst att ni skulle till Ohio, så fick jag en känsla att det skulle ske en incident sent i går kväll, men att det skulle greja upp sig, vilket det ju gjorde.
Jag såg det för min inre syn, men blev inte orolig, för jag visste att det skulle gå bra.
Konstigt egentligen. Ni har ju flackat och farit en hel del, men just igår fick jag den synen. Märkligt.
Jag läste det här just nu, så jag blev lite konfunderad faktiskt.
Har ni verkligen köpt en mc eller är det bara på skoj?????????
kram

2008-01-27 @ 13:46:16
Postat av: Lillasyster Marie

Herrejävlar! Ja, jag är förvånad - det är jag!
Men såhär i efterhand... egentligen inte.
Men kul för er! Då måste man ju få provåka med någon av er, när man väl kommer o hälsar på (när det nu blir....hmpf)

Kram!

2008-01-27 @ 15:04:58
URL: http://www.quinitha.blogg.se
Postat av: Spünst

Det var en fin present nu köpt åt er själva. Har ni motorcykelkort?

2008-01-27 @ 15:27:34
URL: http://www.kroppsdelar.nu
Postat av: Kenny

Nä, något körkort har jag inte men jag ska väl ta snart.

2008-01-28 @ 15:46:30
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se
Postat av: Harriet Hellberg

Ett nöje att läsa er blogg och att se korten.Snygg motorcykel.Skönt att det gick bra med incidenten.
Var försiktig och ta vara på er båda två.Ni gör alldeles rätt som passar på att utforska omgivningarna, ja jag vet det är stora avstånd. Ha det bra. Hälsar en av din mors vänner. Harriet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0