Vinter?

Hojt!
Vi har fått vinter igen. Igår efter jobbet fick jag erbjudande om att följa med ner till Scranton och skotta snö. Sånt går ju inte att motstå och efter utfört arbete åt vi munkar och kaffe. Klockan var efter 24.00 så det är första gången jag har smaskat munkar så sent. Vid 01.00 skottade vi våran uppfart och sen var det bara att knoppa. Något som är underligt är att om man lägger sig vid 24.00 och ska börja jobba klockan 14.00 dan efter är man trött och kommer knappt ur sängen vid 9-10 tiden. Är man ledig och lägger sig vid 02.00 vaknar man 09.00 och är klarvaken. Märkligt.

    

Jag klarade uppskrivningen igår och jag har ett driver learners permit nu och det innebär att jag får övningsköra motorcykeln. Dom restriktioner som finns är att jag får inte ha passagerare, det måste vara ljust ute och hjälm. Så fort snön försvinner ska jag ta mig en tur. Det blir skoj :)

 Pennsylvania learners permit


 Eftersom det snart är påsk är det naturligtvis nya prylar på hyllorna i affärerna.


 Vi hittade en låda med något brännbart i (vi köpte inte). Tydligen så är det "kaffesmak" och ska ge fina effekter och förmodligen lite kaffedoft.

Den 17 mars är det Saint Patricks day och det är Irlands nationaldag. Dagen firas till minne av landets skyddshelgon Saint Patrick. I USA och Irland är det tradition att bära gröna kläder. Naturligtvis kan man handla alla möjliga tillbehör för detta ändamål...

   

Jo, och så en annan liten grej. Vi har tackat jag till att stanna ett år till :) (eller vad det blir...)

Over and out!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jonas We

Grattis mannen! Ja det är en märklig årstid. Här är det +9 gr nu

2008-02-24 @ 11:40:14
Postat av: Carola

Grattis så jätte mycket. Får se om man hinner komma över detta år eller början på nästa.
Hoppas kan man ju alltid göra.

Kram på er

2008-02-24 @ 14:00:50
Postat av: Widris

Oj.
Stora nyheter.
jag instämmer med Carola.

2008-02-27 @ 22:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0