Rövarverktyg till kvalitetspriser

Hoj!
Igår morse gjorde jag mitt sista nattskift och det kändes bra. Det finns inget bättre än att köra hem efter sista natten.

 

Efter några timmars sömn åt vi frukost och jag gick ut i garaget för att fixa till Saaben inför vårat verkstadsbesök som var inbokat till kl 14.00. Jag hade lite pyssel med att reseta limp modet och släcka check engine lampan. Det kändes som man var en gammal pensionär som städar hemma innan hemhjälpen kommer. Man vill ju inte få massa oanständiga förslag om att det ena och det andra måste bytas.
Vi har fått ett brev hemskickat från Saab i USA och det var ett safety recall. Dom ville montera en extra hållare på en bränsleledning vid bensinfiltret. Det tog en kvart och dom berättade att vi har fram till april att göra den årliga inspektionen och att vi har taskiga bakdäck och en spricka i framrutan.
Inget nytt alltså.
Vi hade fått reklam hemskickat och det var försäljning och kvalitetsverktyg till rövarpriser på ett ställe, bara fredag mellan 7am-11pm.... Rövarverktyg till kvalitetspriser kanske. Iallafall så köpte jag ett kit med "extensions" det är förlängare till spärrskaftet. Jag har brist på såna och man måste ju vara förberedd om man någon gång skulle behöva en sån.

 

Sen åkte vi och tvättade bilen, jag använde det där skummet som smakar och luktar som hubba bubba. Det är skoj men ett elände att skölja av.



Efter bilen var skinande blank åkte vi till gymet och motionerade lite. Det blev mormorsgympa så vi åker ner idag igen. Efter träningen trånade min fru efter pizza så vi köpte en sån. Jag borde inte äta såntdär skit men jag slaskade i mig jag å.



Här lägger dom pizzan på ett bakplåtspapper och placerar en trebent grej i mitten så inte locket ska kladda fast i pizzan. Den hade en tunn botten och var god. Tyvärr så var den inte billig. $ 9.22. Lite i överkant kan man tycka men det var ju god.

 Freznos pizza.... Heter något annat egentligen men vi säger så den här gången.

Vi var sugna på att se film och vi besökte Blockbusters och köpte 3 filmer. Det kostar $ 5 att hyra en film och man har 5 dagar på sig innan den ska vara tillbaka. Det roliga är att dom säljer redan uthyrda filmer, antingen 3 för $ 20 eller 4 för $20. Vi köpte tre. Det är ju nästan samma pris och så äger vi dom sen. Nåväl, när vi kom hem så slaskade vi i oss och såg på film. Chuck & Larry & Ice age the meltdown. Dom var underhållande.



Det blev inte så mycket mer. Jag slocknade efter halva Ice age, 5 timmars sömn gör en trött....

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Marie

Har du smakat på skummet, brorsan?!

Att slaska i sig pizza, är ju säkert bra efter träning... hahaha

2008-02-10 @ 19:43:06
Postat av: Kenny

hi hi, jag har faktiskt inte smakat på skummet. Det är bara något man säger. Jag tror jag sa det första gången då jag gick på Wagren. På gympan så hade ju alla med sig sina hygienartiklar, men inte jag den gången. Så det var en som lånade ut sitt till mig och jag frågade vad är det för smak? Så var det med det :) (man skulle egentligen fråga efter doft men varför göra det :))

2008-02-10 @ 20:33:13
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0