Fixa Saab, meka Harley, mata hund och äta semla

Hojt!
Jag har gjort några försök att starta Harley'n men tyvärr så är det lite för dåligt drag i batteriet. Som tur är har jag fått låna en laddare och nu sitter batteriet på laddning och om några dagar ska det bli start. Jag ska också tanka i lite ny bensin, oktan booster och sånt.

   

Vi har ett läckage mellan spjällhuset och insugsröret på Saaben. Packningen är lite trött och fungerar inte så bra efter jag tog isär den för att rengöra. För detta har jag investerat i en o-ringspackning.

 

Nu är det bäst att jag träder fram och berättar att min hud har blivit blå. Det syns på bilden. Den blev blå efter jag tog på mig skyddshandskarna. Det är ett bra trick att tillämpa om man ska meka i kyla. Det är ungefär samma teori som man använder då man diskar i kallvatten på fjällvandringen. Packningen är den runda o-ringen som syns på den högra bilden.

Efter jag hade mekat skulle vi åka och träna och mata hundarna åt några bekanta eftersom dom var bortresta över dagen och skulle komma hem sent. Vi åkte och matade djuren och på väg till träningen tändes check engine lampan och bilen gick inte bra... Då när jag öppnade huven hade bilen hoppat i Limp mode igen och det var orsaken till stoppet... Jag hade glömt att sätta ihop insugsröret med slangen från intercoolern. Det luktade inte så gott under huven och det rök skapligt. Iallafall så satte jag ihop allt men då var det för sent att åka och träna. Check engine lampan och limp modet får jag jobba lite mer på imorgon.

Vi hade ju en semelsammankomst planerad med en annan svensk familj.

Semla, kaffe och sen var det bara att åka att jobba.

fridens!

Kenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0