På Manhattan.

Hojt!
Manhattan är alltid skoj och jag tycker det är svårt att säga att man har sett Manhattan. Möjligen så har man sett och upplevt delar av den. Varje område har sin egen atmosfär, historia, människor och framtid. Vädret var perfekt för ett besök, en varm dag med svalkande vindar. Som många gånger förr parkerade vi super Saaben nere vid Battery park där färjorna kontinuerligt transporterar glupska turister ut till frihetsgudinnan och Ellis Island.

Ett av målen tillsammans med Little Italy och China Town var att besöka en munkfabrik (doughnut plant)
som är känd för sina munkar. Vi fick gå många kvarter men det var mödan värt. Denna munkfabrik använder inga konserveringsmedal och allt måste konsumeras samma dag. LIte annorlunda koncept för att vara i USA. Munkarna var matiga och inte lika dessert sliskiga som dom brukar vara. Naturligtvis var dom glaserade med choklad och dom fanns med fyllning. Till munkarna drack vi blåbärslemonad.



Vi trodde att det skulle vara större.


Återkommer mer mera snart!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Spünst

Ni såg inga nunnor?

2008-09-01 @ 06:47:38
Postat av: Kenny

Njä, inga nunnor när vi var där iaf. :)

2008-09-07 @ 16:01:40
Postat av: Widris

Rejäla munkar ändå. Jag vet inte om du var ironisk eller så... Jag tycker de var väldans stora jag.

2008-09-15 @ 21:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0