Länge sen sist

Hojt!
NU var det länge sen jag publicerade något. Det har väl varit mycket antar jag. Jag håller just nu på med slutspurten i pengarsamlar racet inför Isabellas ankomst till världen. (här i staterna så finns det inga pappadagar och ska man vara ledig får man se till att ha pengar) Så ännu en gång så är jag uppe i några veckor utan någon ledig dag och det är ännu en vecka innan jag får ledigt. Hittills har jag skrapat ihop 60 timmar den här veckan (5 dar). Förmodligen kommer det sluta med 80-90 timmar eftersom jag har jour den här helgen. Burkar alltid bli något och tyvärr så är det production nattetid i kristiska produktions applikationer.

När man inte kan prata om något annat än jobb så har man inget liv och det har varit lite tunt på sistone. Jag har inte kört hojen och vi har inte gjort så mycket annat.

Men iallafall, i Amerika finns det indianer eller som det korrekta uttrycket lyder: Native American. Jag får då och då höra från folk att dom har nära indian släktingar. En herres mormor var en "riktig" shawnne indian. Dom har som dom flesta andra indianer drivits på flykt från sina områden och varit inblandade i alla möjliga och omöjliga oroligheter. Hans släktingar har sitt ursprung från Ohio Valley.

Native American movement across the US

Dessa indianer trodde på sin gud som kallades Moneto. Tron är att den goda guden Moneto en dag kastar ett nät ut över jorden och alla som har gjort gott fångas in nätet och dras in i Monetos himmelrike. Dom som däremot inte har gjort gott lämnas åt sitt lidande kvar på jorden.

Dom har sitt eget språk och "bezon" uttalas "bay-zone" är en vänlig hälsning och "nehw" uttalas "nay-aw" är tack.

Shawnee krigare rakade ibland sina huvuden i Mohawk stil.



Nä, nu lär jag knoppa påfall dom ringer inatt och behöver hjälp.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Svärfar

Du blir en god far till mitt barn-barn,Att du orkar jobba så mycke,men du är ju ung,vänta tills du blir 50,då du,Ha det bra.

2008-08-09 @ 09:28:29
Postat av: Maria

Tack så mycket alexandra =)

2008-08-12 @ 21:02:33
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0