Prosa

Hojt!

It's once again my divine plesure to present.....


Det vilar lungt och tryggt
prydligt och snyggt
i dyningarnas ro
där det sakta gro

När jag först kom hit
var det på väg en liten bit
För att lösa denna gåta
jag mig ett pussel fick åta

Ett glädjebud jag fick
det sa, klick

-------------------------------------------------------------------


Nu över till något helt annat...

En busschafför från Strömsund sa till sina passagerare: NU kärringjävlar ska ni få se på åka.

Såå, nu är jag ju skyldig er en förklaring. Det finns tydligen en busschafför som var väldigt frispråkig och totalt ohämmad. En dag var han sen och detta medförde att han skulle behöva köra lite fortare än vanligt för att hinna ikapp. Denne busschafför meddelade detta till sina passagerare genom microfonen vid förarplatsen och högtalarsystemet i bussen: NU kärringjävlar ska ni få se på åka.

Tydligen ska detta vara sant.

Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Widris

divine pleasure

Betyder inte det typ "gudomlig njutning" ?

Roligt med jämtar :)

2008-04-05 @ 23:12:20
Postat av: carro

vilken härlig busschafför!

2008-04-05 @ 23:19:28
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: Kenny

Jo, det betyder något i den stilen. Jag såg det på The muppet show. :)

2008-04-05 @ 23:23:35
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se
Postat av: Mor

Konstigt, jag känner igen det där, hahahaha

2008-04-07 @ 20:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0