Hojt!

Hojt!

Eftersom antalet medarbetare kommer att minska med en person f.o.m nästa fredag föll det på min lott att slava nattskiften den här veckan. Lite tråkigt då det blev i kombination med helgtjänstgöringen och jour. Sen så har vi besök från Sverige...


När jag sådär vid tre tiden igår rumlade igenom fabriken på väg mot friheten blev jag stoppad av en medarbetare i produktionen. Jag hade tur och intentionerna var goda och han ville bara önska god kväll. Många är trevliga och tillämpar artighet och hyffs, vissa babblar industriskämt och så finns det andra typer. Inget ovanligt och det skulle ju kunna liknas med en sorts mångfald. Så efter god kväll önskningen och lite gaggande rekomenderade han mig lite skämtsamt att jag borde springa som vinden innan något havererade igen. När man för en gångs skull får ett sådant högkvalitativt tips finns det inget tid för funderingar.

Väl hemma så serverades det paj och det är alltid lika gott.

Så livet flyter på, som alltid. Det grundläggande beteenderna hos människor är iallfall ungefär lika oavsett var i värden man hälsar på. Det verkar vara något som varken språk, kulturer eller andra skillnader inte kan överbrygga.


Jag har kört en del på hojen, sommarn är här. Vi hade 20.5 grader i skuggan i förrgår. Det var fint och vi stannade vid en glassfabrik och smaskade. Jag tror att motorcykeln är egentligen bara en undanflykt för att få smaska. Vädret varierar en del fortfarande men det blir varmare och varmare.

Harley motorerna är verkligen något annat, dom vibrerar och låter mycket. Känns som en personligehet eller en okontrollerad best. Eftersom jag inte har några referenser från andra hojar från andra tillverkare då dom ska ha bättre kvalitet och mera utvecklade cyklar. Det roligaste skulle vara om jag kunde bygga en egen. En dag så kanske det blir så.

Hojen är nu besiktad och när jag var där så fick jag anmärknng på baklyktan. Förra ägaren hade borrat ett hål och monterat en blå grej i mitten. Det var förbjudet och får bara användas av utryckningsfordon. Så dom erbjöd min att köpa en baklykta för $48. Inte så kul men å andra sidan sa dom... Om vi monterar en ny lykta så kan ju du åka hem och kanske komma tillbaka med det du inte vill ha senare... Jaha, jo det kan vi ju göra. Så det löste sig bra och nu har jag lite press på mig att bestämma mig om jag ska modifiera bakskärmen och lite sånt. Märkilgt att dom gör så men det var ju himla schysst.


Fridens!


Kenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0