Nya grejer!

Tjo!
NU har jag för första gången i mitt liv provat golf, det var riktigt skoj så jag slog till och köpte en uppsättning klubbor. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag provat lite när jag gick i årskurs nio på en friluftsdag, det var inte så mycket.
Vi har slagit några hinkar och så har vi provat på golfbana. Golfbanan var en par 3 bana på nio korta hål. Det längsta hålet var 124 yards och det kortaste var 64. Det är välldigt korta hål men det passar en nybörjare perfekt. Jag slog bort tre bollar och hittade 3 så det gick ungefär jämt upp.
Allt är mera tillgängligt här i USA, jag har ju egentligen dålig koll på hur det är i Sverige men jag kan inte tänka mig att det är så enkelt som att betala 50 kr och så får man spela en nio håls bana.

Jag har slagit till och köpt en nybörjaruppsättning och det kostade mig 129 dollar på Walmart.



För dom pengarna så får man bara golfbagen i Sverige... (har jag hört)

I området där vi bor finns det en hel del golfbanor och nästan alla är öppna för allmänheten.

Här är bilder från en som heter Wemberly.

   

Eftersom golfintresset är stort finns det många att fråga på jobbet och jag har fått min sving analyserad och det finns hur mycket som helt inom det här. Det finns naturligtvis en mängd prylar att handla om man vill och alla möjliga hjälpmedel för allt.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Britt-Inger Eldh

Det kanske blir roligt med golf kanske Alexandra blir intresserad också
lycka till

2007-09-22 @ 06:06:41
Postat av: Aires74

En hälsning från ett höstlikt Sverige.
Jag vet att det kostar ungefär, minst 350 kr att spela 18 hål på en bra golfbana i Sverige och du måste ha 36 i handikapp för att få spela utanför din hemmabana.
Det är en helt annan värld att spela i Sverige. Gick med 9 hål med mina föräldrar ganska många gånger i somras, det är bra motion. I Sverige får inte vem som helst köra golfbil.
Va rädda om Er &
God bless You
Aires74 och Stina

2007-09-25 @ 18:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0