Hemma igen!

Tjobaloo!
Vi kom hem från Montreal vid 20.45 igår, ganska bra tid. Det var himla trevligt att hälsa på Per med familj. Vi gjorde inte så mycket. Var på spa, besökte Mount Royal, körde gocart, plumsade i poolen osv. Det var varmt med med svala vindar så det blev lite kallt att bada. Jag hamnade på en luftmadrass och låg och guppade alltför länge. Brände mig, det känns ju inte riktigt hur stark solen är när man ligger så där.

  

Spa´t vi besökte hette Polar bear club och hade torr och ångbastu. Varma bad och kalla bad. Sen kunde man rumla ner i bäcken och lägga sig där om man ville ha ett svalkande dopp. Naturligtvis så gjorde man det. Torrbastun var vedeldad, det var fint. Massagen var bra fast det blev lite speciellt... Man blev ju mottagen i ett samlingsrum och alla skakade tass med sin massörska, i massagerummet blev man utfrågad om man hade ont någonstans eller hade haft massage förut. Och så var det dags.. Då sa hon: Jag går ut och väntar en stund så klär du av dig och lägger dig under lakanet med ansiktet uppåt. Va!? Va så du? Jo jag hörde rätt. Måste jag, sa ja. Hon frågade om shortsen var blöta (vilket dom var) och att jag skulle ta av mig blöta kläder. Alltså, det blir ju allt jag har! Mm, sa hon. Hon gick ut och jag la mig naken under det milimetertjocka lakanet.
Så kom hon in och gav en helkroppsmassage. Mm, det kändes lite konstigt att ha en annan kvinnas händer masserande när man ligger helt naken. Ja ja. Det är väl så dom gör i Qubec, dom har ju franskt ursprung.

Länk: www.polarbearsclub.ca

Gocarten var ganska dyr, 48 dollar för 30 minuter uppdelat på 2x15 minuter. Cartmania som det hette anordnade sommaraktiviteter för barn på sommarlov där som fick lära sig att köra och sedan meka med motorerna. Det var ett fint initiativ!

 

Mount Royal var sig likt, vi tog lite bilder.

 

På hemresan gjorde vi några tafatta försök att se 1000 islands som man åker förbi och sedan över när man tar bron över till USA igen. Det är St Lawrence river som rinner ner norrifrån ner mot Lake Ontario. Det påminner om Stockholms skärgård och är mycket vackert. Vi såg en del öar som var välytnyttjade....

   

Sist men inte minst så har jag nöjet att få presentera en Canadensisk soptömning!

Enjoy foks!



Fridens!

Kenny


Kommentarer
Postat av: Anita

Gött ni verkar haft det! Skulle verkligen också vilja ha massage, och som gravid skulle jag nog inte bry mej om att va naken :P ha ha .. nu skiter man typ i hur man ser ut, känner sig ändå som en krockad pansarvagn :D *ho ho*.
( Alexandra, jag ska knäppa kort snart ;), gör det i morgon fredag då jag gått in i vecka 38 ) .. sen kan jag lova att ta varje vecka.

2007-09-06 @ 11:29:58
URL: http://mrsanita.blogg.se/gravid
Postat av: Wysteriia

Haha va du är rolig! "vi gjorde inte så mycket"..o räknar upp flera saker ni gjorde ;) hehe.
Jag har lagt till dig på MSN nu iaf Alexandra :)

2007-09-06 @ 12:29:47
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Britt-Inger Eldh

Va mysigt det såg ut att bada i polen kanske ni köper en själva till nästa sommar om ni blir kvar i USA kram på er

2007-09-06 @ 20:04:32
Postat av: Aires74

Hej!
En hälsning från mig och Stina. Nu har jag hittat tillbaks till LunarStorm, ett bra ställle att hålla kontakten på, särskilt med 6 timmars tidsskillnad.
Jag fortsätter gärna att läsa och följa Er.
Va rädda om Er!

2007-09-08 @ 13:21:20
URL: http://www.lunarstorm.se/Aires74
Postat av: Wysteriia

Uppdatera lite nu ;) hihi.

2007-09-09 @ 11:41:48
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0