Badat...

image196
Badsalt från Björk & Berries i Högbo.

Idag så tog jag mitt första bad i vårat hus. Jag förväntade mig en lugn, varm och tyst stund i badet. Men nej då. Det började med att badkaret inte höll tätt när jag fyllde i vatten. Men med hjälp av Kenny så fixade det till sig. Sen när karet var någorlunda fyllt med vatten så hade jag i lite av mitt favorit badsalt. Det är ett badsalt med doft av lingon och ros. Finns endast att köpa i en butik i lilla Högbo utanför Sandviken där jag jobbade förrut.
Efter att jag lagt ner mitt valspeck i vattnet så blev badkaret precis lagomt fyllt. Men ack den som trodde att man skulle få ha det så skönt. Nä, då är det ett hål som släpper ut vattnet om det blir för mycket vatten i badkaret. Typ ett sånt som finns i handfat. Men saken är att detta hål är typ i mitten av badkaret.... Så efter en stund när vattnet hade runnit bort till det där hålet, ja då var man inte täckt av vatten längre. Så då var det bara att tvätta sig och stiga upp igen.
Så tills nästa badning så ska jag nog försöka täcka det där hålet med något. Får se vad jag hittar på.


Nej, nu borde jag göra som min man och gå och sova. Blir nog en lång dag imorgon.


Puss å kram


//Alexandra

Kommentarer
Postat av: Britt-Inger Eldh

synd att det inte gick att bada med fullt badkar men det blir väl bättre om du teipar igen hålet som du sa så gör ett nytt försök med att njuta kram

2007-09-10 @ 06:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0