Allt nästan klart

Tjo!
Nu har vi spenderat hela helgen med att försöka få ordning tills våra gäster kommer. Imorgon klockan 13.10 landar dom på Newark och Alexandra åker ner själv eftersom jag jobbar. Hon tycker nog att det känns nervöst men det kommer att gå bra. Dennis (med familj) som Alexandra ska hämta har erbjudit sig att köra hem.

Vi har lyckats bygga ihop garderoberna i sovrummet, monterat rullgardiner, byggt färdigt kontoret, monterat tavlor, speglar, fönsterlampor och möblerat och burit ner massa onödigt i källaren. Så det ska bli skönt att få sova nu.

Här är kontoret. Vi köpte en dörr och ett fönster från fyndhörnan på IKEA som vi har målat och så har jag gjort en ram med ben från Ikea. Allt gick lös på ca 50 dollar. Normalt så får man ge 50 dollar bara för skivan. Det här blev ju ett ihopplock men vi fick det som vi ville å. Fönsterrutan som man ser längs bort i bilden ska Alexandra använda när hon gör kort och sånt. Skrivaren har jag fått från jobbet och efter lite trixande så tror jag att den kommer att fungera. Jag hittade gem, träbitar och massa industridamm i den. Förhoppningsvis så håller den året ut. Det är ju en Laserskrivare och det är ju bra att ha. Jag fick ett riktigt båtankare också. (Aleandra fick blåmärke på armen efter vi bar upp eländet för trappen) Det är en jumboskrivare (30kg) som kan skriva ut på A3, även den är laser. Den har vi gömt i skrubben



Eftersom vi har heltäckningsmatta överallt och även i sovrummet där vi monterat garderober stötte vi på ett problem. När vi hängde på spegeldörrarna på garderoben så blev det så framtungt, mattan fjädrade ihop och det tippade nästan omkull. Idag så hade mattan satt sig lite bättre och det verkar kunna klara sig utan att jag måste sätta fast grejerna i väggen. Vi får se. Undra vem som kom på att man ska ha 2,5 cm tjock heltäckningsmatta... Att rulla en skrivbordsstol är som ett träningspass :)

På onsdag ska jag på en Health Fair på jobbet. Dom bjuder på lunch och jag har anmält mig till en föreläsning om att äta sunt och riktigt, kolesterol koll, blodtryck, sockerkontroll och nån annan undersökning som kollar om man har Lobus eller nåt sånt. Tydligen så kan man ha den sjukdomen utan att man vet om det.
Äta nyttigt här verkar vara att man håller sig borta från fett. Om man skulle dra i sig ett kilo socker skulle det ses som förhållandevis bra. Vi får se vad dom säger...


Ha de!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jon West

snyggt!

2007-09-10 @ 09:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0