Helt och hållet en riktigt dålig dag.

Dagen började med att jag var så rädd för inbrott här i huset i morse så jag vågade inte gå och lägga mig igen efter att Kenny hade åkt till jobbet.
Så som vapen om nån skulle bryta sig in så tog jag upp våran gjutjärns stekpanna med mig till sovrummet... Så när det hade blivit ljust ute så kunde jag somna om en stund. Så jag sov en stund tills jag blev väckt av att svärmor ringer... Och vad gör man, jo man svarar och försöker låta som man har varit vaken i flera timmar. Men i själva verket så är man så nyvaken och trött så man knappt visste vad man hette.
Sen så kännde jag att gårdagens plågeri på gymmet hade satt onda spår. Jäklars vilken träningsvärk jag har... Men det är väl kanske ett bra tecken på att man inte bara rullar tummarna på gymmet.

Och strax innan Kenny kom hem från jobbet så gjorde jag ett toalettbesök för att göra nr 1 och märker då att jag kissar blod. Jippiee, som att dagen inte kan bli bättre. Så då ringer jag Kenny som kom med ilfart hem för att trösta mig. Sen så låg jag i sängen och hade ont ett bra tag, och Kenny fick lov att forska i vart man ska vända sig. Sjukhus eller husläkare? Efter många minuter i telefon med diverse människor så bar det iväg till
Mercy Hospital i Scranton.

Tror ni att min lycka slutade där? Nä då... Väl på väg till sjukhuset så börjar bilen att krångla. Vid ett rödlyse så började motor lampan att lysa.
Och så la bilen av! Jippie! Men vi kunde starta den igen med hjälp av att gasa även när man stod still. För att hålla varvtalet uppe.
Så bilen stannade några gånger till på vägen till sjukhuset. Men vi kom fram till slut iaf. Väl inne på sjukhuset så fick jag en kopp som jag kissade i, sen så fick vi gå igenom en massa saker med en tant (försäkringar och social security nummer osv), sen så kom en manlig sköterska och tog hand om mig och mätte blodtryck, tempern och frågade mig om jag åt några mediciner eller var allergisk mot något eller om jag hade nån sjukdom.
Så fick jag ett sjukhus armband. Sen så visade han in mig till ett rum där han la fram sjukhus rock som jag skulle sätta på mig. Men jag har ju aldrig haft en sån där på mig nån gång, så jag satte på mig den med öppningen framåt. Och sen när läkaren kom så sa jag till han att jag aldrig hade haft en sån där på mig nån gång. Och så skrattade han och sa att jag hade satt på mig den bak och fram. Precis vad jag kunde ana... Men det gick ju bra ändå. Förstår inte riktigt varför jag behövde ha den där rocken på mig över huvud taget. Jaja...  Efter en stunds väntan så kom det in en kvinna med en pillerburk och recept på resten av dosen. Och det var inga dåliga piller jag fick heller. Jag som har svårt att svälja tabletter... Den ena medicinen är för att lindra smärtan när jag kissar innan antibiotikan har börjat verka, och den gör tydligen kisset orange färgat. Skoj va? Den andra medicinen är ju själva antibiotikan, och de är dom som är så stora. Men om jag delar dom på 2 och sväljer med nyponsoppa så går det ganska bra. Dessa tabletter ska jag äta nu 2 gånger om dan i 5 dagar. Och på måndag så är jag beordrad att uppsöka min husläkare för uppföljning.
  



Som plåster på såren så åkte vi till Weis (där jag oxå hämtade ut medicinen). Där så handlade vi tranbärs juice som ska vara bra mot urinvägs infektion... Och sen så handlade vi några saker som stöder Rosa Bandet, bla bröd och m&m's. Känns bra att bidra med en liten slant till en sån bra grej. På bilden ser ni även mina Mandel kubbar som jag gjorde igår. Men de blev platta. Kanske har det med den amerikanska ugnen att göra?? Jaja, goda blev dom iaf, och det är ju huvudsaken.
  



Nä, nu får det vara nog för idag. Ska gå och kolla om mitt kiss har blivit orange färgat än... Sen är det läggdax.

Hej hopp


Kommentarer
Postat av: Monica

Men stackars dig Alexandra!! Du verkar inte haft en bra dag igår... FÅr hoppasdet är bättre idag me alla dina piller och orangea kiss *fnissar*
Kramisar på dig i massor!

2007-10-06 @ 08:44:03
URL: http://fylligrockbrud.blogg.se
Postat av: Britt-Inger

jag blev lite orolg för dig i går men sen jag läst att du har fått tabletter blev jag lite lugnare ta det lugnt nu bara ska du se att det blir bra kram
från mamma

2007-10-06 @ 08:49:14
Postat av: Carola

Stackars lilla tjejen. Jobbigt kan jag tänka mig. Det blir nog bra nu ska du se.
Kramar i massor från oss

2007-10-06 @ 11:34:34
Postat av: Zakarias

Krya på dig!

2007-10-06 @ 11:39:20
URL: http://www.jonasochsara.blogspot.com/
Postat av: svärmor

Hej!
Men oj, väckte jag dig? Det sa du inget om. Du är försynt, stumpan.
Var det urinvägsinfektion du hade? Har du inte haft ont då? Det brukar ju börja så. Men jag hoppas det ger sig, för det är inte kul med såna saker.
krya på dig
svärmor

2007-10-07 @ 13:59:50
Postat av: Marko

Hej på er ! Hoppas att det är bra nu , och att olyksdagarna är förbi ! Låter precis som våran dag när vi kom hem från Leksand ,, 1 får kast på husvagnen så att den nästan flyger av vägen .. 2 punka på enkel filig väg med vajer räcke .. 3 reserv däck tom på luft .. 4 drag bilen gick sönder .. 5 när vi kom hem så höll vagnen på brinna upp , en platta var på .. då sa jag till frun nu går vi o lägger oss .. hej då !!

2007-10-07 @ 22:49:14
Postat av: Kenny

Oj oj, vilken dag. Ni hade några snäpp värre än oss.

2007-10-09 @ 16:24:17
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0