Golf

Tja!
Det har spelats en del golf dom senaste veckorna, några gånger iaf. Egentligen är det fel att kalla det golf. Vi har åkt golfbil, spelat i bunkrar, skogen och efter allt så har jag hittat lika många golfbollar som jag spelat bort.
Vi kanske kan säga att det gått jämt ut.



Kostnaden för att spela 9 hål ligger mellan 10-15 dollar. Dom banor som vi spelat har varit korta så dom längre kostar nog lite mer.

Eftersom det är många som spelar golf på jobbet finns det många att fråga och många ger tips. Tydligen ska man ha med sig en frottehanduk för att tvätta bollarna och klubborna mellan slagen för att skapa så lika och goda förutsättningar som möjligt. Handuken blöter man till mitten och låter den andra halvan vara torr. Tvättar med blöta sidan och torkar torrt med torra sidan. Man skall också testa olika bollar för att hitta sin favorit. Att använda begagnade bollar är inget dom rekomenderar eftersom dom kan ha vatten i sig eller spelats mot ett träd eller väg och blivit ovala. I mitt spel så har det absolut ingen betydelse kan jag säga :)

Imorgon ska jag åka till en driving range i närheten av Scranton.

Det är kul att smaska på bollarna med drivern :)

Golfa på!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jon West

Kanon! Du spelar helt enkelt för att det är skoj och inget annat... Vad har du i handikapp? Träben och lapp för ena ögat..?
;-)

2007-10-03 @ 18:13:28
Postat av: Kenny

Ja, nåt i den stilen. Låghalt och halvblind :)

2007-10-04 @ 23:22:32
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0