Vad allt är litet

Tjo!
Idag har min fru och svärmor vallat mig runt mora området, vi har besökt alla nya spännande affärer och ätigt lunch på en centralt belägen restaurang. Vid lunchen hade vi två representanter från stadens societet vid grannbordet och dom vägde det ena lyxproblemet mot det andra. Börjar dagen 09.30 och tar 2.5 timmars lunch eftersom dom i tjänstens vägnar ska springa förbi brevlådan brevid golfshopen och sen efter den hårda arbetsdagen vid sådär 15.45 måste åka hemöver för att vila in nästa otroooligt hårda arbetsdag. Det är ju inte som mig, jobbar 17 timmar om dygnet, 7 dar i veckan till minimal ersättning och med amerikansk arbetsledare som iförd lädertanga och oxpiska gör livet olidligt, skulle man nämna rast eller vila är det bara döden som avlöser en från lidandet....

Närå, det är ju inte riktigt så.

Så mätta och belåtna sökte vi upp lite gamla kompisar till min fru och det är roligt att se henne bli så glad av att träffa dom. Ikväll och imorgon fortsättter vi hälsa på så många vi kan och vi ligger fortfarande skapligt till i planeringen.

Fiestan verkar vara vid gott skick och jag tror att lacken krullade sig lite på huven när jag bröt ljudvallen i söndags.
Om jag inte säger nåt så kanske dom inte märker nåt eller så skyller jag på förra användaren.

Så det jag egentligen skulle skriva var att när vi handlade idag så slog det mig vad små kundvagnarna är här i Sverige och vad dyrt det är att handla mat. Man kan nästan ta kundvagnen under armen och ska man storhandla så måste man ha två vagnar.

Ride on everybody!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Mor

Ja du, ha ha, du har ju verkligen något att jämföra med, jag tänker på kundvagnarna.
Men ta det lugnt i trafiken, de lovar halka i Dalarna och norrut. Så ta det lugnt så ni inte blir mosade både ni och bil.
Kram på er

2007-11-06 @ 08:40:17
Postat av: Anonym

Jaså små kundvagnar här i sveariket. Undrar då hur det skulle gå för mig inne på K-mart...när jag knappt når ner för att plocka ur varor i Willys kundvagnar..hahaha. Ser fram emot att läsa era bloggar framöver när man jobbar nätter. Kram på dig Alexandra. Lycka till nu, utan torktumlare o allt =) o va inte rädd för att vara personlig nu...för va är annars en blogg till för?

2007-11-06 @ 10:41:01
Postat av: Kristin

Jag som skrev den långa kommentaren...mitt namn kom inte riktigt med där..hihi.

2007-11-06 @ 10:42:50
Postat av: Spünst

Jag handlar alltid med kundkorg. Det är fint, för då får man långa armar som är perfekt att ha när man klättrar. Man får den riktiga gorillastilen på klätterväggen. Kör försiktigt. Det ska bli kallt och halt. Nu har du ju dyrbar last i fårrden så stressa inte. Bättre framkommen än omkommen.

2007-11-06 @ 16:42:55
URL: http://jonasochsara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0