Söndag är vilodagen

Tjo!
För att helga vilodagen har jag tagit det lungt idag. :) Imorse när jag vaknade snurrade jag några extra varv i sängen, smaskade frukost med några koppar kaffe och gröt. Tiden går fort när man har roligt och plötsligt var det dags att åka vidare mot Storvik där jag hade en fikastund inbokad och en baseballträ leverans. Det är skoj att åka och hälsa på och det är svårt att hinna med allt. Jag blev lite sen från Storvik och fick gasa lite extra på väg till Mora. Vid Rättvik hade jag varvat ur Ford fiestan mot övervarvsskyddet och precis passerat ljudvallen, för att kunna få stopp på maskineriet lagomt till slutdestinationen för min resa trampade jag bromspedalen ända ner i golvet i höjd med Vikarbyn och gjorde bromsspår ända till cirkulationsplatsen i Mora. 

Det är en grym maskin....

Det här påminner mig om en resa jag gjorde i min ungdom då jag efter slitsamma dar åkte från bruket i Avesta för att fria till min kärlek i Mora.

Jag hade min Audi 80 då. Vit och bucklig, en riktig magnet... Det var den där modellen med 1.8 liters motor´med igelkott i insuget för att förånga och finfördela bensinångorna för att ge en god gång och bränsleekonomi. Om ni vet vad jag menar. Iaf så jag åkte från Avesta sent en fredag, det var höst och mörkt. När jag närmade mig Rättvik kom jag ikapp en bil med runda lysen. Omständigheterna tillät inte en omkörning så jag placerade mig på bra avstånd bakom och väntade på bra omkörningsförhållanden. Efter en stund kom det ett bra läge och jag trampade pedalen närmare golvet och tänkte accelerera om framförvarande bil. Det som hände nu var att bilen som jag skulle köra om gasade och försvann.. Jaha, det var rackare. Resultatet var ju det samma för mig så jag brydde mig inte om det lilla tilltaget. Efter en stund kom jag då ikapp samma bil igen. Nu väntade jag in ett bra läge och försökte köra om, igen....
Samma sak, han drog som en avlöning när jag försökte köra om. Nu var det inte lika roligt längre men vad gör man.
Sååå efter ett tag kom jag ikapp bilen igen. Och gissa vad som hände, till min stora förvåning. Han drog igen....
Det var en riktig komiker det där..... Nu bubblade det inom mig och nu hade min käre medtrafikant skojat färdigt. Förbered dig på spö!
Nu varvade jag ur Audin på alla växlarna och när jag var uppe i en alldeles för hög hastighet kom jag ikapp komikern och jag svängde ut och körde om. När jag var jämsides tittade jag mot bilen och det var då jag såg att det var en Porsche.

Så var det med det.

Kenny

Kommentarer
Postat av: Widar

Hahaha!
Den där hade jag inte hört förut (porschen)

Det var skoj att ses. Får se när det blir nästa gång.

2007-11-05 @ 08:43:40
Postat av: Jonas den yngre

Jag hade inte heller hört om den dar porschen, men skoj var det. Haha vilkent svin :-) Det var trist när ni åkte igår men vi ses i igen. We meet again, you spicy meata-ball...

2007-11-05 @ 12:50:42
Postat av: sessan

När kommer ni uppöver då? kram

2007-11-05 @ 14:08:44
Postat av: Kenny

Vi kommer uppöver i mitten - slutet på veckan.

Och we will meet again, I hope. :)

2007-11-05 @ 18:04:08
Postat av: Anonym

Jag ser fram emot helgen då vi får rå om er. Det ska verkligen bli kul att ses.
Ta det lugnt det skulle visst bli snö och elände

kram mor

2007-11-05 @ 19:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0