Nu när vi är hemma

Tjo!
När man kommer hem så inser man plötsligt att det finns en hel del som man har vant sig vid i det nya landet. Ta radion som exempel. Om man inte bor i en större stad i Sverige finns normalt P1-P4 och så Rix och megapol. Cd eller kasette. Mp3 spelare eller vad man skulle kunna hitta på. Många finner säkert att deras behov uppfylls och mer därtill med detta utbud. Jag känner att det är precis samma pop sörja som spelas nu som då vi åkte för snart 6 månader sedan. I USA däremot, där finns det riktigt bra radiokanaler. Om du t.ex vill lyssna på Rock, då rattar man in rock kanalen och får höra rock hits hela dagen. Skulle du vilja ha något blandat, då väljer du en sån kanal. Jag tycker att vi har en hel del att lära oss i sverige vad man ska spela på radion.
En annan grej dom håller på med är att spela musik på restauranger och det är riktig bra musik. Vid vårat besök på lunchrestaurangen i Mora spelades en komposition av Mozart eller nåt och den gick i moll. Jag höll på att bryta ihop vid salladsbuffén.

Ha de!

Kenny

Kommentarer
Postat av: hemlige-Arne

Det finns ju webbradio va:

http://www.swedishexpat.com/

Där finns många kanaler att välja på

2007-11-09 @ 16:10:05
URL: http://youtube.com/watch?v=oU2d_PQxGZQ
Postat av: Kenny

Svårt att ratta in i bilen men visst finns det webradio. Man kan ju fixa satelitradio men det är ju bekvämt om det bara är att ratta in på FM bandet. Tack för info!

2007-11-09 @ 18:20:26
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se
Postat av: jw

nä i bilen är det nog bäst med cd eller mp3-skiva.

2007-11-09 @ 20:21:46
Postat av: Lillasyster Marie

HAHAHA!! Jag kan förstå dig brorsan, totally.
Men. Tänk såhär: Vad föredrar du? Mozart eller Paris Hilton?
Jag skulle börja sticka mig med bordskniven om jag var tvungen och lyssna på den IQ-befriade bruden på en restaurang.

Som sagt. Det kunde ha vart värre.
Men snyggt skrivet:D *skrattar vidare*

2007-11-15 @ 23:01:51
URL: http://quinitha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0