Hos bilverkstan

Tjo!
Idag var vi till Paul's Auto i Scranton. Efter en del tafatta försök har våran bilförsäljare beslutat att vi ska vända oss till en verkstad för att få bukt med Saab uslingen. Så vi skulle åka till en som han alltid anlitade. Jag kan nu tillstå att jag och min fru håller mästartiteln i att ha befunnit sig i världens slaskigaste bilverkstad.
Lokalerna var något som jag aldrig skulle tro att jag skulle få se. Helt otroligt vad det såg ut. Allt var så nedslitet och skitigt att det måste vara 40 år sedan som man gjorde nåt. När vi kom dit till "kundmottagningen" satt det en yngling med en laptop och knattrade och verkade inte vara någon ur personalen. Efter vi hade väntat i 5-10 minuter knackade jag på fönstret ut till verkstan och då spratt ynglingen upp som en fjäder ur fotöljen och sprang ut till dom andra i verkstan. Så efter ännu 5-10 minuter kom Mr Paul. Vi gav honom nycklarna. Jag blev ombedd att skriva mina kontaktuppgifter på ett överblivet hörn på ett kollegieblogg.

Allt verkar ju ordna sig men dom verkade inte så pigga....

Detta är en sak som är amerikansk, det som inte är nödvändigt för att få jobbet gjort prioriteras inte så högt i det här landet. Så det betyder att t.ex lunchrum eller andra "biytor" är lågprioriterade. Jag har uppfattningen att vi i Sverige kan för trivselfaktorn investera i såna lokaler för att vi tycker det är trevligt. Lite mer än dom här på andra sidan "the big pond" (atlanten) iallafall.

Nu i helgen är det Thanksgiving och det är en högtid som är likvärdig eller större än julen. Vi tänker åka till Boston med omnejd.

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Marko

Hmm ! Hoppas att saaben blir nu lagad !!?? att du inte vart hänvisad till en märkes verkstad ? där pluggar dom in diagnostik apparaten och där kan man se direkt vad det är för fel . Tvivlar att den "slaskiga" verkstan har några såna prylar !!

2007-11-21 @ 07:32:33
Postat av: Mor

Jaa, och Amerika ska vara ett "föregångsland"!!!!!!!!!!!
Tja, vad ska man säga. Man blir ordlös mellan varven

2007-11-21 @ 19:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0