Ännu en dag

Tjo!
Tyvärr så har vi bara fått 10-15 cm snö, den som kan vara glad åt lite är glad åt mycket som man brukar säga.
Nu har vi besökt Åre, det är skoj att åka upp dit och se vad som händer. Det byggs alltid en massa. Nu när vi var där så var allting dött. Det kommer igång lite närmare jul och då blir det fullsmockat med turister där. Tråkigt att det ska vara en spökstad utan turisterna. Priserna har stigit enormt. Tomtpriserna är extrema osv.
Vi fikade på Åre Bageri, dom har naturlitvis byggt ut. Och så tog vi ett ärevarv genom byn, åkte upp till husen och visade min fru vart jag bodde mina första tre år i det här livet och så avslutade vi med besök på chokladfabriken.
Dom tillverkar 4500 chokladstrutar om dagen så det verkar som dom har fått snurr på verksamheten nu. Jag vet att dom har sålt strutar på Högbo brukshotell om någon i Sandviken vill provsmaka.

Huset vi bodde i var ett riktigt fuskbygge. Min morfar hälsade på då och då och ibland när det blåste hårt gjorde han dragteset. Det gick till så att han tände en tändsticka och höll den i något av hörnen i huset. Det otroliga var att den hårda vinden utifrån blåste ut tändstickan. Vi hade också gräs som växte upp bakom golvlisterna. Tänk er ett nybyggt hus och i så dåligt skick. Undra om inte byggherren hade fuskat till sig några extra miljoner på dom husen?

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Marie

Våran moffa var en riktigt klok herre.
Fan vad jag saknar honom, bara helt apropå rosa elefanter....:(

2007-11-15 @ 23:04:59
URL: http://quinitha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0