Ännu en dag i fäderslandet

Tjobaloo!
Idag har vi fortsatt att pricka av planerade aktiviteter och för att finslipa nästa hemresa kommer vi att förbereda samordningsprotokoll, förberedande videokomferanser och deadlines. :)

Något som jag alltid ser fram emot när vi åker hit till Mora är besöket hos farmor. Det är fridfullt och man går inte från bordet hungrig. Just nu har jag lämnat av min fru på stan eftersom hon ska ha tjejkväll. Det är bra att hon får lätta sit hjärta med tjejkompisarna då och då.

Och så det här med foorrrrden, det är en makalös maskin. Idag råkade jag släppa upp kopplingen lite oförsiktigt eftersom min motorik inte är fullt funktionsduglig då jag har kört automatväxlad bil några månader. Naturligtvis och oturligt nog, råkade jag få gashäng. Den frustande foooorrrden svarvade däck och röken täckte snart hela Mora och hela framskärmarna är täckta av gummirester.
Tiden läker alla sår och jag har förhoppningsvis snart hittat ett sätt att tygla detta monster.

Kör försiktigt!

Kenny


Kommentarer
Postat av: spünst

Ett knep med kopplingen kan vara att inte använda blankslitna loofers. Och då speciellt inte vita ;-)

2007-11-06 @ 21:52:06
Postat av: Carola

Såg spåren i backen efter rally Bertil. Du får tat lugnt i byn. Du kan ju skrämma dom äldre....
*fniss*

2007-11-07 @ 08:47:16
URL: http://familjeneldhhammarstrom.blogg.se
Postat av: Kenny

Jag måste invetsera i nya loofers eller köpa broddar :)Jag ska ta det lungt i byn, lovar...

2007-11-07 @ 10:44:02
URL: http://kennyoalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0