The eyes of a devil...

Allojs!

Idag så var jag på synundersökning hos en lokal optiker här i Clarks Summit.

Först så fick jag fylla i ett formulär med alla möjliga frågor om sjukdomar och sånt som antingen jag hade eller som fanns i släkten, naturligtvis skulle det skrivas under och det fanns t.o.m plats för vittnen på formuläret.
Det behövdes tydligen inte i mitt fall.

Utrustningen som var i undersökningsrummen såg lite medeltida ut men dom verkade ha bra koll på vad dom gjorde.

Jag fick först sitta vid en pryl som skicka en luftpuff i ögat, detta var för att kolla om jag hade något övertryck i ögat. Detta har jag aldrig fått gjort någonstans i Svea rike.

I nästa rum fick jag göra den vanliga synundersökningsgrejen och efter det var gjort så droppade optikern en vätska i ögonen som sved som tusan.

Det var för att pupillen skulle vidga sig så han skulle kunna undersöka insidan på ögat...


Fick sitta och vänta i 10 minuter och då såg jag nästan ingenting på nära håll, mina pupiller var en dryg centimener i diameter när jag skulle undersökas så lyste han  mig i ögat med en lampa och drog isär ögonlocken.


Det var inte så trevligt men han sa att allt såg normalt ut.

Jag försökte pumpa han på info om saker som han skulle kunna ha sett men han var svår att få nåt vettigt ur. Hela tiden så berättade han att det såg normalt ut osv..


Han trodde nog att jag var orolig så jag gav upp efter ett tag.

Väl ute ur båset så fick jag gå runt till några assistenter som skulle veta försäkringar och det slutade med att jag skall be någon från Human Resources ringa ner imorgon.

Det är ett himla trixande med vem som betalar här.

Det var tur att min fru var med så hon fick leda mig ut, det brände skapligt i ögonen eftersom de var sån stark sol.

Nu känns det bättre.

Fridens!

Kenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0