Resa i ambulance

Hej!

Jo det är faktiskt så, idag fick jag åka ambulance. Igår så jobbade jag extra på eftermiddagsskiftet och vid 21.30 så hände det en olycka. Jag var ute i processen och då stannade en grej som var nödvändig för att hålla produktionen igång och jag rusade dit. På plats så kostaterade jag att en motor hade brunnit och det var en lastbrytare på 20 ampere som hade trippat. Jag sökte vidare och fann en del bränd elutrustning och i det läget så befann jag mig i ett skåp tillsammans med elutrustningen och skiftkollegan brevid fast på andra sidan dörren och framför den trippade lastbrytaren....

Jag lutade mig framåt för att kunna se identiteten på dom brända delarna och då (jag vet inte säkert) måste skiftkollegan försökt att påverka lastbrytaren och tryckt den till läge till, när han gjorde det så blev det en kortslutning 0.5-1m snett ovanifrån ifrån mitt ansikte. Det var som att titta in i solen. Det var tur att jag inte tittade direkt in i kortslutningen.
Det kändes inte så farligt då utan det värsta var ljudet. Lite senare vid 22.30 när jag var på väg hem så kände jag att det värkte lite i ögonen. Jag hade tur men man kan man bränna sönder ögonen.

Idag på morgonen så diskuterades det livligt om vad som hade hänt och jag fick åka ner till sjukhuset i en bil som det stod ambulance på och få ögonen undersökta. Allt såg normalt ut och jag har ett återbesök på onsdag.

I ambulancen fanns bår och sånt man kan förvänta sig i en sjuktransport.

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Anita

Vilka bravader! Du får ju se till att hålla dej borta från farliga grejjer :P

2007-06-11 @ 22:35:32
URL: http://mrsanita.blogg.se
Postat av: Jonas

Ooh!
Shit!
Du måste hålla koll på dina kollegor! Vi vill inte att du smälter!

2007-06-13 @ 20:09:26
Postat av: Marko

Hoppas att det gick bra ! och att ogonen klarade sig bra .. adjos marko

2007-06-15 @ 06:58:20
Postat av: Spünst

Hoppas du ser bra fortfarande. "Zebra" är bra

2007-06-15 @ 10:56:05
Postat av: Marie & Inger

Du hade tur, grabben.
Hoppas att dina kollegor och säkerheten blir bättre i framtiden. Jävla amerikanare....>_<
Kram/ Marie o Mamma

2007-06-17 @ 18:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0