Lite reflektioner....

Tjo!

Jag uppfattar det som att amerikanarna i allmänhet är mera troende än vad t.ex svenskar är, dom gifter sig tidigt och har en mera gammaldags syn på familjen, amerikanarna har också ett öppnare sätt i relationer och för sig på ett mycket vänlig sätt. Det vänliga sättet blir som ett smörjmedel i relationerna och så blir det så trevligt.

Allt färgas sedan på olika sätt beroende hur personen är och så fungerar ju olika personer olika bra eller dåligt ihop.




En annan sak som amerika har mer av än sverige är strippklubbar. Som exempel så kan jag berätta om en diskussion som vi hade i fikarummet under min första vecka. Allt var skämtsamt men iaf så blev jag tipsad om ett ställe man skulle gå till. Jag visst inte vad det vad så dom berättade att det var en strippklubb.
Kenny:
Jaha, mm nja tackar för tipset men jag har fru...
Amerikanen:
Det gör inget! För det första så måste man ju få titta på menyn, det säger jag alltid till min fru. För det andra så tycker klubben om om du har med dig frun och ger dig och frun gratis inträde. För det tredje så kommer din fru att få en lap dance innan du får det.

Jaha, så det är så det är.....




OM man någon gång skulle behöva gå på muggen. Det är ju troligt, och då kommer ni se att herrtoaletten kan vara lite olik sig om man jämför med Sverige. Det kommer vara ett rum, ni kommer att hitta ett gäng vägghängda porslinsurinoarer och lite skiljeväggar emellan porslinsfotöljerna. Skiljeväggrna börjar ca 40 cm åvanför golvet och slutar 200cm ovanför golvet. Spalterna som är mellan dörr och skiljeväggar är dryga centimetern. Toaletten på jobbet är en riktig rysare, om man sitter och har kopplat i fyrhjulsdriften och det kommer in en annan som ska urinera är det oundvikligt att man röjer sin identitet vad man har för ärende. Njaaaa, jag kanske är lite känslig men lite privat är det ju när man har stängt in sig.....

Det här är kanske inte så rumsrent att tala om men jag föredrar svenska lösningen med "eget rum"

Om du ska på muggen så är det lite direkt att säga att man ska dit. Man ska använda mensroom eller restroom och när man väl är där inne så är man nästan blottad till allmän beskådning genom springera mellan dörrar och skiljeväggar.

/någon annonym skribent

Kommentarer
Postat av: Marko

Hallå..hmm kul med lite reflektioner , typ hur man allmänt lever i annat land . Och vilken skillnad det egentligen är .
Snart är fm skiftet slut och nu är det MAT ! MUMS .. på menyet står idag falukorv men stuvade makaroner .. hej då .. Marko

2007-06-16 @ 11:40:12
Postat av: En anonym kommentator

Det där med toan...
Jag tror att det där med att man ska vara försiktig med att berätta var man ska är så där därför att alla tycker den där toan är otrevlig, och alla vet vem det är som är i båset om man talar om det... Typ så. Så på grund av att man inte får "eget rum" så blir det som en konsekvens att man inte vill att nån ska veta *egentligen*. Fast alla vet väl ändå.
På studentkorridoren i Bergen, Norge var det likadant, fast snäppet värre. Där var den där cm-springan ut till själva korridoren, och liknande öppet bås som du beskrev för själva toan. Osså dessutom helkaklat, golv väggar och kanske till och med taket (minns inte, men det är väl svårt att kakla tak antar jag) Så det var bra ljudtransplantationsegenskaper i det restroom:et. osså alltså en skaplig glipa under dörren till korridoren så att alla som gick förbi kunde erhålla en god uppfattning om vad som hände därinne.

2007-06-16 @ 11:45:20
Postat av: Spünst

Hehe. Skojigt skrivet om toaletterna. Fyrhjulsdriften. Hihihi. Nä en redig isolerad handikapptoalett med riktiga handtag på sidan så man får bra spjärn ska det va. Det brukar bli skit-bra.

2007-06-16 @ 15:53:34
URL: http://mongoloid.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0