Köttbullar på IKEA

Tjo!

När vi besökte Philadelphia tillbringade vi några timmar på IKEA. Vi åt "svensk" lunch och handlade svensk mat.

Medium menyn var 15 köttbullar med tre små potatisar och en liten klick linginsylt. Som vanligt fick man säga till om en extra skopa lingonsylt. (min fru gav mig hennes lingonsylt å) Efterrätten blev en blandning av svenska godbitar. Alexandra åt Dajmtårta till efterrätt.

  

Den svenska maten vi handlade var: Köttbullar, Lingonsylt, Havreflarn, Delicatobollar, Singoalla, Ballerina, Sirap, Center, Pärlsocker, mjölkchoklad och vaniljsocker.

Det var inte billigt.

Det var skönt att för en kort stund få känna lite av sverige. Konstigt hur man kan reagera på en gul och blåmålad dalahäst, möbler med svenska namn osv.

Hej svejs!

Kenny

Kommentarer
Postat av: Jonas den mindre

Tja! Skoj att ni fick äta svensk mat. Verkar ju vara mest slickigt och jätteportioner därborta. ;-) Nu ska jag snart gå hem för dagen för det blev sent i onsdags då jag var på dirfttagning av en gasolugn. Ha det.

2007-06-15 @ 10:50:50
Postat av: Marko

Hoppas att köttbullarna smakade bra !..

2007-06-15 @ 21:41:54
Postat av: Hasse

Tänk att du fick lite krösamos i alla fall Kenny.

2007-06-15 @ 22:26:41
Postat av: Jonas den större

Är det cancer i den dära lingonsylten? Dden är ju helt svart!

2007-06-16 @ 11:35:04
Postat av: Marie

Ah! De ää väl la gött med Svensk mat? :)
Jag lovar er - skicka en lista på vad ni vill ha för svenskt innan jag, mor o mattias - förhoppningsvis - sticker till er, så handlar vi:D
Kram!

2007-06-17 @ 19:10:39
Postat av: Mor

Jaha, det är känt att du älskar lingonsylt? Jag skrattade åt inlägget från Hasse. Har suttit och läst inläggen, och det är kul. Vad skönt att det inte blev värre med olyckan. Bara det inte är något du får men av sedan i livet. Jag hoppas innerligt att det är en engångsföreteelse, och att de anammar dina åsikter och gör nåt för säkerheten. Det är väl därför de ska ha påskrivna papper hela tiden för att de vill
ha ryggen fri, så att säga.
Kram mor

2007-06-18 @ 08:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0