Jag fattar ingenting....

Idag så har jag jobbat och Alexnanda har väntat hemma. Jobbet har varit som alla andra dar.

Tjo!

SÅ efter jobbet så åkte vi till banken för vi hade lite papper att lämna in och så hade våra checkar kommit.

Det gick som planerat och vi fortsatte till Scranton för att försöka få ett papper som berättade att vi hade sökt Social Security number och detta för att kunna skaffa amerikanskt körkort.

Det var tomt inne på kontoret och ingen bakom disken, efter ett tag så dök det upp en dam som vi hade haft lite problem med tidigare.
Vi frågade om pappret och så började hon fråga massa och vi förklarade att vi hade sökt och bara ville ha ett intyg på att vi hade sökt, efter ett tag då hon hade kollat våra pass igen och frågat efter blanketter och intyg så smet hon iväg.

Så efter en stund så kom hon med våra papper, jag trodde dom var ivägskickade men dom låg väl i nån hög där bakom...

Nu sa hon att vi kunde komma tillbaka imorgon så skulle vi få numret..

När vi sökte skulle det ta 3-4  veckor.

Vi stog och gapade, det snabbaste vi hört är två veckor och nu verkar vi få det på en och halv vecka. Det dryga är att det verkar som det är kontoret lokalt som utfärdar numret och dom verkar inte jobba ihjäl sig.

Nja, sa hon, kom på måndag.....

Det är en skatteätande myndighet som har föråldrade rutiner.

Vi var väldigt glada fast, tänk om vi inte hade åkt dit. Då hade våran ansökning legat i högen i 2-3 veckor till.

Så när vi kom tillbaka till Clarks Summit så åt vi på State Street Grill, det är en restauranng som vi har åkt förbi länge och ser trevlig ut. Det verkade lovande men maten var inte så bra.
A´s macka fick en 3á på en skala 1-10 och jag beställde in sallade med en köttbit till. Beställde Medium Rare, brukar beställa well done. Vet inte riktigt varför jag beställde så men när det komn in så var det bara 2mm av köttet i ytterkant som var stekt.

Tog en tugga men det var som att äta rått kött, det luktade rått kött också. Såå... jag åt sallade och lite från A´s tallrik.

Jag vet inte riktigt hur det borde vara men det där måste väl vara i underkant.

Så efter jag hade ätigt upp mitt så kom servitrisen och då tog dom in köttet och stekte på det lite till.
Då såg det bättre ut.

Ikväll har vi varit på kvällspromenad, det är mycket fina hus här runtomkring. Fina bilar.. Lexus, ferarri.....

Verkar finns pluring......

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Måste man ha ett amerikanst körkort för att få köra bil i USA eller vadå? *lite trög* ;P haha. Kram

2007-06-02 @ 01:52:36
URL: http://wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0