Åskväder

Hojt!

Idag blev det värmerekord inne på jobbet. Alexandra berättade i sitt inlägg att det var 23 när jag åkte till jobbet och det blev varmare och varmare. Efter ett tag så regnade det inomhus. Det var kondensfukt som droppade. Alla vattenledningar och annan metall såg ut som flaskan på en Coca-Cola reklam.
Så fort man skulle göra något så svettades man som en gnu.
Det enda man kan göra är att besöka ett luftkonditionerat kontor eller operatörshytt.
Jag jobbar mest ensam nu på dagarna och det känns lite ensamt ibland, för att bryta tristessen brukar jag dricka kaffe med ingenjören Charlie i presshytten och det piggar alltid upp. Det brukar alltid urarta i någon konstig diskussion. Idag så blev det precis som jag förutspått.
När vi skulle gå till hytten kom Ingenjören på att han var skitig och skulle tvätta händerna. Han gjorde det och när det var dags att torka händerna var pappret slut. Han sprang iväg efter en ny rulle och började trä pappret i pappershållaren.
Efter ett tag då han hade krånglat nog tipsade jag hopnom att man kunde lyfta en rulle i grunkan för att det skulle gå lättare, jag sa: Try to lift it!

UUEH, sa ingenjören, You are discusting!! I will not lick it!

Det var roligt...

Vi började med att dela på slumpen i kannan och det var ingen härlig upplevelse men man kan ju iallaafall skratta åt det. Det blev bara en halv kopp var så då passade jag på att brygga en stark kanna åt jänkarna..
He he...

Det är en konstig bryggare och den brygger på 12 koppar på 20 sekunder. Märkligt men det blir ganska bra drag ändå. (det kanske beror på att jag öser i lite extra)

Vi satt och gaggade och då rumlade det in en herre från driften och började krångla med Charlie om att det var för varmt på dass, han påstod att han fastnade på ringen och att det alldeles för otäckt att göra sina behov i det här klimatet. En stark kopp senare gick vi ur hytten för att leta efter en AC som Charlie hade räddat från förra röjningen. Charlie är en sån som absolut inte kan slänga något, det är helt omöjlig för honom. Han spar på allt från gamla skruvar till använda packningar och då när det var städdags så hade han gömt en gammal AC som var "för fin" att slänga. Vi begav oss iväg och i en hög med bröte låg miraklet. Vi baxade fram skiten och skörde iväg den till dasset. Nu klättrade vi upp på taket till dasset och projekterade vårat AC montage. Det slutade med att jag fick äran att göra konsoller och förbereda montaget.....

Jag undrar om det var så här dom hade tänkt att vi på underhåll ska använda våra timmar....

Lite senare på dagen så drev ett åskväder in och det ösregnade, jag har aldrig varit med om något liknande. Det är som att himlens alla portar öppnas. Åskan slog ner och det blev svart i fabriken 4 gånger. Det blev att himla springande för att få igång allt om och om igen.

Efter mina 9 timmars springande i fabriken försökte jag att få tag i någon från Social Security Administration i Scranton eftersom våra SSN kort är på vift någonstans. Ingen lycka, dom vägrade svara och det slutade med att jag fick hjälp från HR avdelnngen och dom fortsatte åt mig. Nu var klockan 16 och 10 timmarsdagen gick mot sitt slut.

Nu tog vi Jeepen ner mot Scranton och en volvohandlare för att pruta på bilar. Fick ett hyffsat bud men det går nog att pressa mer.

På hemvägen åt vi på Old Country Buffet igen och jag kommer nog att bli som en boll om jag fortsätter att äta så här...

Fridens!

Kenny

Kommentarer
Postat av: språkpolisen (197 cm)

disgusting stavas det :)

2007-06-28 @ 23:49:23
Postat av: Bror Bohman

Charlie verkar vara en vis man...
;o)
Må gott!

2007-07-01 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0